موضوعات داغ

ساگاوا، خودرو کوچک مکعبی ژاپنی مخصوص شهرهای شلوغ

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای کوچک و اقتصادی ژاپنی موسوم به Kei car، در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم پدید آمدند. در آن دوران به دلیل ویرانی‌ها و بحران‌های اقتصادی ناشی از جنگ، قدرت خرید مشتریان ژاپنی شدیدا کاهش یافته بود و به همین دلیل خودروسازان این کشور اقدام به تولید خودروهای کوچک و ارزان‌قیمت کردند. کی کارهای ژاپنی در دهه‌های بعد و با اعتلای اقتصادی ژاپن نقش دیگری پیدا کردند، آن‌ها اکنون وسایل نقلیه مفیدی برای تحرک در شهرهای بزرگ و پرتراکم ژاپن محسوب می‌شدند. روند توسعه کی کارها تا به امروز ادامه یافته و اکنون خودروهای کوچک الکتریکی ژاپنی در حال ورود به بازار هستند.

یکی از جدیدترین محصولات در کلاس کی کارها، خودرو برقی و کوچک ساگاوا است که فرآیند توسعه آن در ژاپن انجام شده و در چین تولید می‌شود. دولت ژاپن برنامه دارد تا سال 2050 میلادی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در این کشور به صفر برساند و به همین دلیل استفاده از خودروهای الکتریکی نقش پررنگی در اجرایی شدن این برنامه خواهد داشت.

با این حال تولید خودرو ساگاوا اکسپرس در چین، بازخورد منفی بزرگی در جامعه ژاپن داشته است و آن‌ها به شدت از این اقدام شرکت سازنده خشمگین هستند، چرا که اعتقاد دارند خودروهای ژاپنی باید در خاک ژاپن ساخته شوند. ساگاوا اکسپرس و شرکت چینی ASF قرارداد توسعه و تولید خودروهای الکتریکی را در ژوئن 2020 منعقد کردند و به زودی این خودرو وارد فاز نهایی تولید و عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد