موضوعات داغ

هوآوی به دنبال تعمیق روابط با خودروسازان چینی است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی پیش غول تکنولوژی چینی یعنی هوآوی از کراس‌اوور Seres SF5 در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 پرده برداشت. حال هوآوی قصد دارد تا بزودی فروش این خودرو را آغاز کند و علاوه برآن روابط خود را با سایر خودروسازان چینی تعمیق بخشد تا به صورت جدی‌تری در بازار خودرو حضور پیدا کند.

مطابق ادعای رویترز، هوآوی تصمیم دارد تا شرکت چینی Chongqing Jinkang New Energy Automobile را خریداری کند. این شرکت یکی از مجموعه‌های فعال در تولید خودرو برقی هوآوی بود و حال غول فناوری چینی تصمیم دارد تا در ماه جولای این شرکت نوآور را به زیرمجموعه‌های خود اضافه کند.

تحلیل‌گران اقتصادی اعتقاد دارند ورود هوآوی به دنیای خودروسازی و سرمایه‌گذاری در تولید خودروهای الکتریکی، می‌توانند زیان وارده به این شرکت که از بازار تلفن همراه ناشی شده است را جبران کند. تلفن‌های همراه هوآوی به دلیل عدم بهره‌مندی از سرویس گوگل، با کاهش شدید فروش در سطح جهان مواجه شده‌اند و به همین دلیل این شرکت تصمیم دارد تا آینده خود را در دنیای خودروسازی جستجو کند.

هوآوی علاوه بر فعالیت‌هایش در زمینه ساخت خودرو، سیستم عامل خودرو نیز توسعه می‌دهد. سیستم عامل مخصوص خودرو هوآوی که Huawei Inside نام دارد، مورد توجه خودروسازان بزرگ چینی قرار گرفته و تا به حال سه شرکت بزرگ از این سیستم عامل در اتومبیل‌های خود بهره گرفته‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد