موضوعات داغ

دقت در نیسان GT-R جدید؛ 100 گرم کاهش وزن برای رنگ نکردن کاپوت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان از جدیدترین نسخه نیسان GT-R نیسمو رونمایی کرد که نشانگر تکامل این شرکت به سوی نهایت لذت رانندگی است. نیسان GT-R نیسمو همراه با یک نسخه ویژه در ماه اکتبر در ژاپن عرضه خواهد شد. هر دو مدل با رنگ بدنه خاکستری نیسمو عرضه خواهند شد که از آسفالت‌هایی الهام گرفته که GT-Rها روی آن‌ها رقابت کرده و رکورد زده بودند.

نسخه ویژه دارای کاپوت فیبرکربنی مخصوص نیسمو است. این کاپوت نه تنها بافت‌های فیبر کربنی پیچیده را در معرض دید قرار می‌دهد، بلکه ۱۰۰ گرم از وزن این GT-R سبک کم می‌کند. چرخ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی رگه‌های قرمزرنگی دارند که مشابه رگه‌های قرمز روی بدنه است. برای اولین بار، لوگوی جدید نیسان که روی نیسان آریا رونمایی شده بود، روی درب صندوق عقب و وسط قالپاق‌ها دیده می‌شود.

مانند نیسان GT-R نیسمو کنونی، کالیپرهای بزرگ برمبو و روتورهای کربن سرامیکی بزرگترینهایی هستند که تاکنون روی یک خودروی پرفورمنس ژاپنی نصب شده است، که در جلو ۴۱۰ میلیمتری و در عقب ۳۹۰ میلیمتری هستند.

GT-R نیسمو همچنان بهترین خودروی پرفورمنس نیسان است، که فناوری‌های مسابقه‌ای و تجربه رانندگی هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد. موتور ۳.۸ لیتری توئین توربو V6 با توربوشارژرهای مسابقه‌ای GT3 همچنان قلب تپنده GT-R است که توان ۴۴۱ کیلووات تولید می‌کند. هر موتور به صورت دستی توسط مهندسان ماهر نیسان ساخته می‌شود.

GT-R نیسمو

نسخه ویژه GT-R نیسمو از قطعات دقیق و سبک جدیدی از جمله حلقه پیستون، شاتون، میل‌لنگ، چرخ لنگر، قرقره میل‌لنگ و فنر سوپاپ با آستانه تحمل بیشتر بهره می‌برد.

هیروشی تامورا، متخصص ارشد محصولات GT-R در این باره گفت: GT-R نیسمو همواره نشانگر پیگیری مداوم نهایت لذت رانندگی توسط ما بوده است. ما یک رویکرد جامع را پیش گرفتیم تا عملکرد دقیق را از طریق تعادل بین اجزای موتور و کاهش وزن به دست آوریم و به تدریج ظاهر GT-R را تکمیل کردیم تا تعادل نهایی قدرت، عملکرد و هیجان را به مشتریان ارائه دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد