موضوعات داغ

ساخت خودروی بتمن! وقتی خودروی معروف فیلم‌های هالیوودی واقعی می‌شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سری فیلم‌های بتمن در طول تاریخ سینما بتموبیل‌های زیادی را به تصویر کشید‌ه‌اند. بتموبیل شبیه تانک در فیلم‌های اخیر کریستوفر نولان و یا نسخه اصلی در فیلم‌های تیم برتون، هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. به تازگی مایک فرنی یک کپی از نسخه اصلی را در یک ویدیوی یوتیوبی به نمایش گذاشته است.

در حالی که خودروهای مورد استفاده در فیلم‌ها بر اساس یک شورولت ایمپالا ساخته شده بودند، این کپی براساس یک فورد موستانگ ۱۹۶۵ ساخته شده است. این خودروی غول‌پیکر که با پنل‌های بدنه فایبرگلاسی پوشیده شده است ۶ متر طول دارد.

به جز درب کشویی برای ورود به کابین، همه اجزای داخلی کاملا کاربردی هستند. در حالی که ادعا می‌شد خودروهای اصلی دارای موتور جت با توان ۱۰۰۰۰ اسب بخار بودند و سرعت نهایی آن‌ها بیش از ۴۸۳ کیلومتر در ساعت بود، این خودرو کمی متفاوت است.

بت موبیل

این کپی بتموبیل از موتور ۵.۷ لیتری V8 شورلت با توان ۳۸۰ اسب بخار بهره می‌برد. در حالی که به نظر می‌رسد این خودرو دو توربو دارد که هر دو از بیرون قابل مشاهده هستند، آن‌ها واقعی نبوده و به موتور متصل نیستند.

البته فرنی موفق شد با این بتموبیل خاص چند دور در پیست بزند. رانندگی با این خودرو با پدال ترمز بزرگش حتی در سرعت‌های پایین کار ترسناکی است. فرنی تجربه رانندگی با این خودرو را سرگرم‌کننده و وحشتناک توصیف کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد