موضوعات داغ

راهکار خروج دلالان از بازار خودرو

عکس مطلب اول
ایرنا : رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور، قیمت‌های فعلی خودروها در بازار را غیرمنطقی برشمرد و گفت: برای خروج از این وضع و کوتاه کردن دست واسطه‌ها، باید قیمت کارخانه خودروها به‌روز و منطقی شود.
محمدرضا نجفی‌منش افزود: مشابه چنین اقدامی در دهه ۷۰ نیز انجام و قیمت‌ها در بازار به نحوی شد که توانست برای حدود یک دهه ثبات نرخ‌ها را برای صنعت خودرو به همراه بیاورد. این مقام صنفی ادامه داد: به این ترتیب، خریداران غیرواقعی و آنها که مصرف‌کننده خودرو نیستند از بازار خارج شده و پس از آن شیب نزولی قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

نجفی‌منش خاطرنشان کرد: با ادامه این روند، به قیمتی می‌رسیم که برای خودروسازان و مصرف‌کنندگان منطقی باشد. وی یادآور شد: دهه ۷۰، تعیین قیمت به میزان حاشیه بازار، سبب ثبات شد، به‌نحوی‌که با وجود متوسط رشد ۳۰۰درصدی قیمت کالاها و اجناس در آن سال‌ها، خودرو فقط رشد ۱۳درصدی را تجربه کرد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو را خواستار شد و گفت: تعیین مکانیزم عرضه و تقاضا در حاشیه بازار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌تواند به تثبیت قیمت خودرو منجر شود.

به گفته این مقام صنفی، عمده مشکلات کنونی خودروسازان و قطعه‌سازان نه از تحریم‌های خارجی، بلکه ناشی از تحریم‌های داخلی و معضلاتی است که خودمان برای صنعت کشور ایجاد کرده‌ایم. نجفی‌منش، قیمت قطعات خودرو را نیز غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: نرخ مواد اولیه رشد یافته اما قیمت قطعات متناسب با آن افزایش نیافته است.

وی اظهار کرد: عمده مواد اولیه مصرفی در صنعت قطعه، فولاد، مس، آلومینیوم و تولیدات پتروشیمی است که در ماه‌های گذشته رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند. نجفی‌منش گفت: منطقی‌سازی قیمت قطعات، به تعیین قیمت واقعی برای خودروها خواهد انجامید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/28
شما به فكر مردم نيستيد. در اين فكريد كه سود حاشيه بازار نصيب خودتان شود. وقتي پيش فروش خودروساز براي ٢ سال آينده است توقع داريد خودرو در بازار ارزان شود؟ در ضمن خيلي از آنهايي كه شما دلال خطاب مي كنيد در واقع سرمايه گذار در بخش خودرو هستند كه به جاي اينكه سرمايه خود را با خريد سكه و دلار چند برابر كنند در كار توليد خودرو مشاركت كرده و به سود كم آن نيز قانع بوده اند.
1397/7/28
هر کالایی برای تولید هزینه ای دارد و برای تولید کننده هم سود منطقی در نظر گرفته می شود که با انحراف جزئی می توان قیمت فروش کالا را مشخص کرد.حال حاشیه بازار چه منطقی است که برای قیمت گذاری خودرو مشخص شده است خدا می داند. هزینه تولید خودرو + سود منطقی =قیمت یک خودور که در یک بازار رقابتی موجب پیشرفت صنعت خودرو و رضایتمندی مشتری میشود.به نظر بنده حاشیه بازار برای خودرو عین گرانفروشی است قیمت کالا باید مشخص باشد چه در خرید نقدی و چه خرید های مدت درا چند ماهه و چند ساله اگر این کار انجام شود ببینید چه نظمی بر بازار خودرو حاکم خواهد شد آیا کمترین حق مصرف کننده این نیست که حداقل از قیمت کالایی که می خواهد خریداری کند مطلع باشد.
1397/7/28
در واقع دلال اصلی خود خودروسازهای داخلی هستند که به جای بالا بردن کیفیت و در نظر گیری حق و حقوق خریدار خودرو ، تنها با افزایش قیمت به فکر پر کردن بیشتر جیب گشاد خوشون هستند...
1397/7/28
مشکل شما همونجاست که فکر می کنید کاری که در گذشته کردین امروز هم همون نتیجه رو میده ! چون دهه هفتاد که بین 20 تا 30 سال دیگه پیش میشه اون کارو کردین جواب داده لزوما امروز هم همون روش جواب نخواهد داد !