موضوعات داغ

هیوندای i40 جدید، گزینه ای مناسب برای بازار ایران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای اطلاعات و تغییراتی را که برای سال 2019 در مدل های سدان و استیشن واگن خودروی i40 داده است را منتشر کرد. این تغییرات شامل اضافه شدن موتور دیزلی جدید و طراحی جدید جلوپنجره‌ی این خودرو هستند.
در بخش طراحی اولین نکته ای که جلب توجه می کند طراحی جدید دماغه خودرو است که به جلوپنجره‌ی جدید محصولات هیوندای مجهز شده است. رینگ ها نیز 18 اینچی جدید هستند و البته مشتریان می توانند رینگ های 17 و 16 اینچی را نیز برای خودروی خود انتخاب کنند.

هیوندای i40

هیوندای i40

این اتومبیل در دو نوع رنگ تریم داخلی عرضه می شود که یکی ترکیب قرمز، خاکستری و سیاه است و دیگر ترکیب مشکی بژ هستند. تمامی تیپ های i40 از تودوزی چرمی برخوردار هستند. دیگر بخشی که تغییر کرده است تودری ها هستند که دیزاین جدید دارند و از تریم فلزی نیز در آنها استفاده شده است.
هیوندای i40 خودروی مجهزی است و از امکانات آن می توان به سیستم هشدار تصادف از جلو اشاره کرد که این سیستم می تواند به صورت خودکار ترمزها را فعال کند. این سیستم می تواند وجود خودرو در جلو را تشخیص دهد و در سرعت های 10 کیلومتر به بالا فعال می شود.

هیوندای i40

هیوندای i40

هیوندای i40 به موتور جدید اسمارت استریم 1.6 لیتری دیزلی مجهز است که می تواند استاندارد یورو 6 را پاس کند و توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور به همراه یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته عرضه می شود و مصرف سوخت ترکیبی آن 4.6 الی 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در هر کیلومتر نیز تنها 113 تا 120 گرم CO2 منتشر می کند.

هیوندای i40

هیوندای i40

نسخه قوی تری از این موتور نیز وجود دارد که 136 اسب بخار بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه را هم با گیربکس دستی و هم 7 دنده دوبل کلاچ می توان سفارش داد. مصرف سوخت این نسخه 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر و میزان انتشار CO2 آن نیز تنها 123 گرم در هر کیلومتر است. موتورهای اسمارت استریم هیوندای راندمان بالایی دارند و مصرف سوخت حقیقی آنها نیز مناسب و بسیار نزدیک به تئوری است.
مشتریانی هم که علاقه ای به موتورهای دیزلی ندارند می توانند موتور 1.6 لیتری GDI را با قدرت 133 اسب بخار انتخاب کنند که به گیربکس شش سرعته دستی متصل است و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. میزان انتشار CO2 این موتور نیز تنها 142 تا 153 گرم در هر کیلومتر است. جالب است بدانید در بازار اروپا که مدل مشهور سوناتا عرضه نمی شود. مشتریان می توانند هیوندای I40 را به عنوان یک سدان سایز متوسط سفارش دهند. این خودرو اندکی از سوناتا کوچکتر، پر امکانات تر و از نظر فنی پیشرفته تر است و تطابق بیشتری با سلیقه مشتریان اروپایی دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/20
اگر تو ایران با موتوری قوی تر و یا برابر با موتور سوناتا و اپتیما عرضه بشه شانس داره!
وگرنه قبلا هم تو ایران اومد و رفت!
1397/7/20
فعلا که گزینه پرایدم برداشته شده چه برسه به اینا