موضوعات داغ

لوکس ترین شاسی بلند باواریا بیشتر بشناسید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی که بی ام و هنوز از مدل X7 رونمایی نکرده است اما بی ام و در پی معرفی شاسی بلند لوکس دیگری با نام X8 است. این خودرو که قرار است با مدل آینده‌ی آئودی یعنی Q8 رقابت کند باید در کنار رقبای قدرتمند دیکری نیز نظیر لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایاگا نیز قرار بگیرد. بر اساس برخی اطلاعات، این مدل احتمالا تا دو سال بعد رونمایی خواهد شد.
مدیر طراحی بی ام و در مورد این خودرو گفته است که بی ام و X8 پتانسیل بالایی برای موفقیت در بازار به خصوص در بازار چین دارد.
کلاوس فروهلیش در ادامه گفت که فعلا صحبت در مورد X8 زود است اما یکی از اولین تصمیمات من در بی ام و این بود که از دل مدل X5 خودروی X6 را بیرون بکشم و آن را به بازار عرضه کنم.
بی ام و X8 را باید مدلی از X7 دانست که دارای سقف شیب دار است. لاما از آنجایی که این خودرو بیشتر توسط راننده های شخصی رانده خواهد شد و سرنشینان اصلی در عقب خواهند نشست بی ام و شاید برای جبران کمبود فضای عقب خودرو اقدام به افزایش فاصله محوری کند که این مورد سبب خواهد شد تا X8 نمای لوکس تری داشته باشد.
همچنین برخلاف مدل X7 که به صورت 7 نفره به بازار خواهد آمد مدل X8 تنها در نسخه‌ی 4 و 5 نفره تولید خواهد شد و مدل چهارنفره آن دارای صندلی های لوکس اصطلاحا خلبانی در عقب خواهد بود.
در خصوص بخش فنی این شاسی بلند لوکس نیز بی ام و به احتمال بسیار قوی از موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری تویین توربو متعلق به مدل M760Li استفاده خواهد کرد. همچنین احتمال تولید مدل پلاگین هیبریدی از این خودرو نیز وجود دارد که از موتور 2 لیتری 4 سیلندر تویین توربو در کنار موتور برقی استفاده کند که این مجموعه هیبریدی نیز قبلا در مدل 740e iPerformance به بازار عرضه شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد