موضوعات داغ

نیسان کیکس 2025 معرفی شد: بلوغ و درخشش یک کراس اوور جوان پسند + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

آیا نیسان جوک را به یاد دارید؟ چند سال پیش، نیسان کیکس جایگزین آن شد و قول داد که شخصیت جوانانه جوک و قیمت مناسب آن را در قالبی کمتر عجیب‌وغریب حفظ کند. اکنون برای سال 2025، یک کیکس جدید به میدان آمده است که از ظاهر آن پیداست که بیشتر برای جلسات کاری آماده است تا سفرهای ساحلی.

این الزاماً چیز بدی نیست، اما چند بار پیش آمده که خودروهای جذاب به‌نام بلوغ، به محصولات کسل‌کننده تبدیل شده‌اند؟ خبر خوب این است که با وجود این تغییرات، همچنان جذابیت و ارزش در کیکس بالغ شده باقی‌مانده است، حتی اگر شبیه به یک کارمند اجرایی با مدل موی جدید و ترفیع شغلی باشد. این‌که آیا آماده است برای جلسات هیئت مدیره و بازی‌های سریع پیکلبال، بستگی به دیدگاه شما دارد.

مشخصات فنی نیسان کیکس 2025

موتور: چهار سیلندر 2.0 لیتری

خروجی: 141 اسب بخار / 140 پوند-فوت گشتاور

مصرف سوخت:

31 مایل بر گالن (FWD) / 30 مایل بر گالن (AWD)

قیمت پایه / قیمت تست‌شده: 23,220 دلار / 31,020 دلار (تخمینی)

هیچ راهی برای اشتباه گرفتن کیکس جدید با مدل قبلی آن وجود ندارد. نیسان کاملاً طراحی شاسی‌بلند سطح پایه خود را بازسازی کرده و بهترین توصیف برای ظاهر آن: جدی است. از نمای جلو، تنها ردی از جلوپنجره V-Motion نیسان پشت میله‌های افقی و چراغ‌های LED دیده می‌شود که چهره جدید آن را تعریف می‌کنند. طراحی ساده و تمیزی که توسط یک جلوپنجره کوچک در پایین سپر جلو بازتاب داده شده است. نتیجه آن، حضوری بزرگ‌تر است بدون اینکه اندازه شاسی‌بلند به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد.

خطوط تمیز و مستقیم در امتداد بدنه نیز کشیده شده‌اند و فقط در ستون C که سقف شناور نیسان همچنان وجود دارد، کمی تغییر می‌کنند. نیسان هفت گزینه چندرنگ برای بدنه ارائه می‌دهد که همه آنها به‌جز رنگ متالیک خاکستری دارای سقف مشکی هستند؛ برای متالیک خاکستری سقف قرمز در نظر گرفته شده است.

در پایین بدنه، پلاستیک خاکستری نه تنها ساده نیست، بلکه دارای یک الگوی شطرنجی ظریف است که مانند سقف دو رنگ، به کیکس شخصیتی خاص می‌بخشد. همچنین چرخ‌های سه پره‌ای 19 اینچی در مدل SR که من آزمایش کردم، به‌طور قابل‌توجهی جذاب بودند.

نیسان کیکس 2025

فضای بیشتر، طراحی بزرگ‌تر

نیسان کیکس فقط ظاهرش بزرگ‌تر نشده، بلکه از لحاظ فیزیکی نیز بزرگ‌تر شده است. با 8.4 اینچ فاصله از زمین، کیکس 2025 در مقایسه با مدل قبلی خود 3 اینچ بلندتر، 1 اینچ بالاتر و تقریباً 2 اینچ عریض‌تر شده است. این افزایش اندازه، به فضای بیشتر در داخل منجر شده است؛ 3 فوت مکعب فضای بیشتر برای سرنشینان و تا 30 فوت مکعب فضای بار. در هر دو ردیف صندلی‌های جلو و عقب، اگرچه فضای بی‌پایان وجود ندارد، اما افراد بالغ به راحتی می‌توانند جا شوند.

داخل کابین کاملاً دیجیتال

کابین نیسان کیکس 2025 به اندازه نمای بیرونی آن تغییر کرده است. در همه مدل‌ها، صفحه‌های نمایش کاملاً دیجیتال برای نمایشگر راننده و سیستم سرگرمی وجود دارد. تفاوت فقط در اندازه این نمایشگرهاست. در مدل S دو صفحه نمایش 7 اینچی وجود دارد، در حالی که در مدل SV یک نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز قرار دارد. در مدل SR دو نمایشگر 12.3 اینچی به کابین حالتی مدرن و دیجیتال بخشیده‌اند.

طراحی کابین کیکس 2025

مزایا: ظاهر عالی، راحتی، AWD زیر 25,000 دلار

در مدل‌های S و SV کنترل‌های فیزیکی برای تنظیم دما و فن وجود دارد، اما نیسان در مدل SR از صفحه‌های لمسی حسی با برجستگی‌های کوچک استفاده کرده است تا بتوان تنظیمات دما و فن را بدون نگاه کردن انجام داد. در ترافیک سنگین دیترویت، این ویژگی بسیار مفید بود و کنترل‌ها به راحتی قابل استفاده بودند.

نیسان کیکس جدید قدرت بیشتری برای هماهنگی با ترافیک دارد. همه مدل‌ها اکنون به یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت 141 اسب بخار و 140 پوند-فوت گشتاور مجهز هستند. این قدرت نسبت به مدل قبلی که 122 اسب بخار از موتور 1.6 لیتری داشت، بهبود قابل توجهی است.

یکی از ویژگی‌های مهم دیگر، گشتاور بیشتر نسبت به مدل قبلی است. کیکس اکنون با 26 پوند-فوت گشتاور بیشتر، به راحتی وارد ترافیک سنگین می‌شود.

نیسان کیکس 2025

معایب: موتور پر سروصدا، هنوز هم کند

بله، کیکس اکنون دارای سیستم چهارچرخ محرک هوشمند (I-AWD) است. این سیستم می‌تواند در شرایط مختلف از جمله برف و یخ به‌طور خودکار فعال شود. این ویژگی در خودروهای کوچک نادر است و کیکس با قیمتی کمتر از 25,000 دلار، انتخاب مناسبی برای مناطق برفی است.

با این حال، برخی محدودیت‌ها وجود دارد، مثلاً نبود صندلی‌های برقی حتی در مدل SR. در سوی دیگر سیستم کمک‌راننده ProPilot بدون نیاز به دست نیز به‌عنوان یک گزینه در دسترس است، همان‌طور که یک سیستم صوتی 10 بلندگویی Bose و یک سانروف پانوراما نیز به‌صورت اختیاری ارائه می‌شود. این تضاد در امکانات بسیار جالب است.

آیا این امکانات غایب به‌صورت عجیب خریداران را از خرید Kicks جدید منصرف خواهد کرد؟ اگر عاملی مردم را از خرید آن باز دارد، احتمالاً مجموعه انتقال قدرت خواهد بود. طراحی، فضای داخلی و فناوری‌های کمک‌راننده همگی در خودرویی جمع شده‌اند که فراتر از وزن خود می‌جنگد. حالا فقط یک موتور نرم‌تر و قدرتمندتر برای تکمیل کیک لازم است. حتی اگر به معنی افزایش 1000 دلاری قیمت باشد، Kicks از نظر ظاهر و حس کلی به‌گونه‌ای طراحی شده که چنین سرمایه‌گذاری‌ای ارزشش را داشته باشد. یک نسخه هیبریدی یا حتی Nismo (امیدواریم) می‌تواند در اینجا مناسب باشد، اما متأسفانه وقتی از نیسان در این مورد سؤال شد، هیچ پاسخی نداد.

در حال حاضر، Kicks مدل 2025 ارزان‌ترین خودروی شاسی‌بلند چهارچرخ محرک موجود در آمریکا است و همچنان جزو ارزان‌ترین خودروهای جدید در بازار به شمار می‌رود. اگر از ضعف در مجموعه انتقال قدرت چشم‌پوشی کنید، ترکیب ظاهر جذاب و فناوری استاندارد آن می‌تواند رقیبی بسیار سرسخت باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد