موضوعات داغ

هوندا با کاهش تولید خودروهای بنزینی، انقلاب خودروهای برقی را در چین پذیرفت

عکس مطلب اول

چشم‌انداز صنعت خودروسازی چین در حال تغییر است و هوندا سعی دارد در مسیر این تحولات حرکت کند. خودروساز ژاپنی به تازگی اعلام کرده که ظرفیت تولید خودروهای بنزینی در چین را تا ۲۹۰ هزار واحد کاهش خواهد داد. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این تصمیم، تلاش دوچندان چین در برقی سازی خودروها است که باعث شده خودروسازان سنتی در چین با چالش مواجه شده و به تکاپو بیفتند.

حرکت اخیر هوندا یک چرخش کامل به سمت برقی سازی به شمار می‌آید. کارخانه دانگ‌فنگ- هوندا در ماه سپتامبر و کارخانه نیو انرژی گک- هوندا نیز در ماه نوامبر سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. این توسعه و گسترش سریع به وضوح جاه‌طلبی هوندا را برای تصاحب سهم قابل‌توجه در بازار خودروهای برقی چین نشان می‌دهد.

Honda e Ny1

در حال حاضر هوندا دارای ۷ خط تولید خودرو در چین است که مجموع ظرفیت سالانه آن‌ها به ۱.۴۹ میلیون دستگاه می‌رسد. کاهش ۲۹۰ هزار واحدی این ظرفیت در وهله اول روی سرمایه‌گذاری‌های مشترک هوندا-گک و هوندا-دانگ‌فنگ تأثیر می‌گذارد. گک-هوندا در ماه اکتبر چهارمین خط تولید خود را با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار دستگاه، و دانگ‌فنگ-هوندا در ماه نوامبر دومین خط تولید خود را با ظرفیت سالانه ۲۴۰ هزار دستگاه تعطیل خواهد کرد. بدین ترتیب، ظرفیت کلی خودروهای هوندا در چین به ۱.۲ میلیون دستگاه کاهش می‌یابد.

این تحول ناگهانی و چشمگیر مصادف با زمانی است خودروسازان چینی با تولید محصولات برقی مقرون‌به‌صرفه و مملو از فناوری، هر روز تسلط بیشتری روی بازار داخلی پیدا می‌کنند. در سال‌های اخیر، هوندا و سایر خودروسازان ژاپنی شاهد افت فروش محصولات خود در بازار چین بوده‌اند. هوندا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ کاهش ۲۱.۵ درصدی فروش محصولات خود را در چین تجربه کرده و همین موضوع، ضرورت ایجاد تغییر را به شرکت ژاپنی یادآوری کرده است.

ناگفته نماند که تصمیم‌گیری هوندا برای کاهش تولید خودروهای بنزینی نه صرفا یک واکنش به روندهای بازار، بلکه یک حرکت پویا و کارآمد برای پذیرش آینده حمل و نقل است. این شرکت به خوبی دریافته که خودروهای بنزینی در حال کنار گذاشتن هستند، به ویژه در کشورهایی همچون چین که به طور سخت‌گیرانه مسیر حمل و نقل پاک و فاقد آلایندگی را در پیش گرفته‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد