موضوعات داغ

تویوتا کرولا GR سریعتر از همیشه

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

گاهی اوقات یک سری داده‌های عملکرد غیرعادی از خودروها مشاهده می‌شود که نیازمند بررسی بیشتری هستند. همین مسئله برای یک تویوتا کرولا GR پریمیوم ۲۰۲۴ رخ داده است که نتایج تست آن فراتر از انتظارات ما از این هات‌هچ سه‌سیلندر تویوتا بوده است.

تویوتا کرولا GR ۲۰۲۳ در تیپ‌های Core، Circuit و نسخه تولید محدود Morizo عرضه شد که همگی دارای سیستم چهارچرخ محرک قابل تنظیم توسط راننده، شاسی و سیستم تعلیق قابل تنظیم، گیربکس شش سرعته دستی با نسبت دنده نزدیک، و یک موتور ۱.۶ لیتری سه‌سیلندر خطی توربوشارژ با قدرت ۳۰۰ اسب بخار بودند. موریزو از گشتاور بیشتر (۲۹۵ پوند فوت در مقابل ۲۷۳ پوند فوت استاندارد)، نسبت دنده کمتر، سیستم تعلیق اصلاح‌شده، لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ کانکت عریض‌تر به جای لاستیک تابستانی استاندارد پایلوت اسپورت ۴ و برخی اقدامات برای کاهش وزن برخوردار بود. این مدل همچنین دارای دیفرانسیل لغزش محدود تورسن در جلو و عقب است که در Circuit استاندارد و در Core اختیاری است. همچنین قیمت موریزو از ۵۱۴۲۰ دلار شروع می‌شود.

تویوتا کرولا GR

تیپ موریزو برای مدل سال ۲۰۲۴ عرضه نمی‌شود و جای خود را به تیپ پریمیوم ۴۱۴۵۵ دلاری بین مدل‌های Core با قیمت ۳۷۶۳۵ دلار و Circuit با قیمت ۴۶۲۷۵ دلار داده است. دیفرانسیل‌های تورسن و کانال‌های خنک‌کننده ترمز استانداردCircuit در نسخه پریمیوم نیز وجود دارند، و تویوتا می‌گوید همه GR کرولاهای ۲۰۲۴ از بهبودهای آیرودینامیکی کوچک به‌علاوه تغییرات جزئی در سخت‌افزار فرمان و سیستم تعلیق عقب بهره می‌برند.

اگرچه خودروی آزمایشی پریمیوم از نظر مکانیکی مشابه Circuit است، اما با وزن ۳۲۷۳ پوند سنگین‌ترینGR کرولا محسوب می‌شود. این مدل شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت مشابه موریزو (۴.۴ ثانیه) را ثبت کرد و یک چهارم مایل را در ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۰۷ مایل در ساعت به پایان رساند، که رکورد بهتری از موریزو است.

با بررسی عوامل مختلف هیچ دلیل واضحی برای عملکرد عالی GR کرولا پریمیوم در مقایسه با سایر نسخه‌های این مدل مشخص نشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد