موضوعات داغ

میتسوبیشی اوتلندر یک قدم به عرضه نزدیک تر شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

میتسوبیشی اوتلندر یکی از گزینه های جدید واردات است که شرکت آرین پارس موتور نخستین بار در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 از آن پرده برداری کرد. اکنون بر اساس تصاویر اختصاصی خودروبانک از مرکز شماره گذاری تهران، این خودرو در حال گذراندن مراحل آزمایش فنی و قانونی جهت دریافت پلاک است. به عبارت دیگر میتسوبیشی اوتلندر جدید در یک قدمی بازار قرار گرفته است.

میتسوبیشی اوتلندر، که به نام‌های مختلفی در بازارهای جهانی شناخته می‌شود، اولین بار در سال ۲۰۰۱ معرفی شد. این خودرو از همان ابتدا با استقبال خوبی روبه‌رو شد و توانست در بازارهای مختلفی موفقیت‌آمیز عمل کند. نسل‌های مختلف این خودرو به مرور زمان با تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی روبه‌رو شده‌اند که باعث ارتقاء کیفیت و امکانات آن‌ها شده است. اکنون جدیدترین و آخرین نسل از این خودرو فرصت حضور در بازار ایران را پیدا کرده است. این در حالی است که طی سال های گذشته به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، میتسوبیشی غیبتی چمد ساله در بازار ایران را داشته است.

میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر جدید در دو نسخه ۵ نفره M-Line و تیپ ۷ نفره P-Line توسط شرکت آرین پارس موتور به نمایش در آمده که هر دو نسخه از مشخصات فنی یکسانی برخوردار هستند و تنها در نوع چیدمان صندلی ها با یکدیگر تفاوت دارند.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ آرین موتور به زودی با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر به بازار راه پیدا خواهد کرد. موتور این خودرو قادر به تولید نیرویی معادل 160 اسب بخار و حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر است که به یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی دنده 8 سرعته هماهنگ شده است. همچنین سیستم هیبریدی خفیف نیز در قوای محرکه این خودرو به کار رگفته شده است که نتیجه آن مصرف سوخت بهینه تر و راندمان بالاتر موتور شده است. بر این اساس شتاب صفر تا صد این کراس اوور تازه وارد حدود 10 ثانیه و حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نمای عقب میتسوبیشی اوتلندر

گفتنی است دو نسخه 5 و 7 نفره در سیکل ترکیبی مصرف سوخت اندکی با یکدیگر تفاوت دارند که نسخه 5 نفره در هر 100 کیلومتر 7.3 لیتر می سوزاند و نسخه 7 نفره به 7.5 لیتر بنزین برای پیمودن 100 کیلومتر نیاز دارد. سیستم تعلیق میتسوبیشی اوتلندر 2024 در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری نرم و قابل قبولی را ارئه خواهد کرد.

در لیست تجهیزات اولتلندر ۵ نفره، ۶ عدد ایربگ، کمربند سه نقطه‌ای مجهز به پیش کشنده، ایزوفیکس، اتوهلد، ABS، EBD، ESC، LDWS، FCW، TCS، HBA، BAS، کنترل سرعت در سربالایی و سرپایینی، قفل ضد سرقت، فرمان برقی، سیستم نوربالای خودکار، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیمدستی ارتفاع نور چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تا شوندگی و گرم شوندگی، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از بلوتوث، خروجی برق ۱۲ ولت، فرمان چرمی مجهز به دکمه‌های کنترلی، چهار حالت رانندگی (Normal، Snow، Eco، Surface)، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور، قابلیت جمع شوندگی صندلی‌های ردیف عقب، سیستم صوتی با ۶ عدد بلندگو، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، کنسول میانی جلو و عقب به همراه زیر آرنجی، ترمز پارک برقی، هدآپ دیسپلی و رادار نقطه کور قید شده‌اند.

اوتلندر ۷ نفره علاوه بر امکانات بالا دارای دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، کلاستر تمام دیجیتالی، درب صندوق‌عقب برقی، باز شدن خودکار شیشه‌ها در حین تصادف، گرم‌کن صندلی‌های جلو است. البته ممکن است تا زمان عرضه این خودروها، تغییرات کوچکی در لیست امکانات و تجهیزات به وجود آید.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ با مشخصات فنی برجسته، امکانات رفاهی و ایمنی مدرن و طراحی به‌روز، به گزینه‌ای جذاب برای بازار خودروهای وارداتی ایران تبدیلخواهد شد. با وجود چالش‌های موجود در زمینه واردات خودرو به ایران، این مدل با ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد و توانایی‌های برجسته، توانسته است خود را به‌عنوان یک انتخاب قوی در این بازار معرفی کند. با این حال، هزینه‌های بالای واردات و محدودیت‌های موجود همچنان می‌تواند بر دسترسی به این خودرو تأثیرگذار باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد