موضوعات داغ

آئودی Q5 e-Tron در حال گذراندن مراحل تست فنی دیده شد + تصاویر اختصاصی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس تصاویر اختصاصی به دست آمده از مرکز شماره گذاری شهر تهران، آئودی Q5 e-Tron یکی از جدیدترین خودروهای الکتریکی بازار، در یک قدمی دریافت مجوزهای قانونی ورود به بازار قرار گرفته و به زودی شاهد راهیابی این کراس اوور اصالتا آلمانی خواهیم بود.

آئودی Q5 e-Tron دومین محصول این خودروساز آلمانی است که توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-سایک به‌طور انحصاری برای بازار چین توسعه پیدا کرده است. این خودرو که از لحاظ فنی نسخه لوکسی از فولکس‌واگن ID.6 محسوب می‌شود، به سه ردیف صندلی مجهز است و حداکثر ظرفیت حمل هفت نفر را دارد اما نسخه شش‌نفره آن‌هم با صندلی‌های خلبانی در ردیف دوم ارائه خواهد شد. گفتنی است این کراس‌اوور لوکس الکتریکی بر مبنای پلتفرم MEB فولکس واگن توسعه یافته و با هدف عرضه در بازار داخلی چین روانه بازار شده است. اما اکنون این محصول پایش به بازار ایران رسیده و قرار است به زودی تحولی در سگمنت خود ایجاد کند. همچنین به لحاظ طراحی از جدیدترین زبان طراحی این برند برخوردار بوده و المان‌های مدرن طراحی را می‌توان در سراسر قسمت‌های بدنه و کابین آن مشاهده کرد. علاوه‌بر آن طیف متنوعی از امکانات رفاهی و ایمنی از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور تمام الکتریکی جدید بازار ایران خواهد بود.

آئودی Q5 e-Tron

آئودی Q5 e-Tron در بازار داخلی چین و سایر بازارهای هدف با دو نسخه 40 و 50 عرضه می‌شود که تفاوت‌شان در توان خروجی قوای محرکه و عملکرد آن‌هاست. نمونه در نظر گرفته شده برای بازار ایران که قرار است به زودی توسط شرکت معین خودرو عرضه شود، از نوع نسخه 40 است که برای تامین نیروی پیشران خود از یک موتور الکتریکی 150 کیلو واتی روی محور عقب بهره می‌گیرد. این موتور قادر به تولید نیرویی معادل 201 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 310 نیوتن متر است که به وسیله یک جعبه دنده تک سرعته الکتریکی به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. اما نسخه قوی‌تر در محور جلو هم به یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموع قدرت را به ۳۰۲ اسب بخار می‌رساند. هردو نسخه اما از پکیج باطری یکسان ۸۳.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. آئودی Q5 e-Tron با بهره‌گیری از این پکیج باتری در شرایط ایده‌آل، در حالت فول شارژ باتری، حداکثر مسافت قابل پیمایش برای مدل ۴۰ حدود ۶۰۵ کیلومتر و برای مدل ۵۰ حدود ۵۶۰ کیلومتر اعلام شده است. ناگفته نماند که این باتری در صورت استفاده از کابل شارژ معمولی و برق شهری، به ۱۲ ساعت زمان برای شارژ کامل احتیاج دارد. اما امکان شارژ سریع نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

نمای عقب آئودی Q5 e-Tron

آئودی Q5 e-Tron قطعا یکی از جذاب‌ترین خودروهای وارداتی به بازار ایران خواهد بود که علاوه بر عملکرد قابل توجهی که دارد، امکانات رفاهی و ایمنی متعددی را ارائه خواهد کرد. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل کروزکنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، استارت از راه دور، پیش گرمایش باتری در هوای سرد، چراغ‌های LED، دی‌لایت، سنسور نور و باران، آینه‌های جانبی برقی به همراه تاشو برقی، نمایشگر 11.6 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، بلوتوث، پشتیبانی از فرمان صوتی راننده، کلیدهای کنترلی چند منظوره روی فرمان، کلاستر 10.25 اینچی دیجیتال، تودوزی چرمی، سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه 8 بلندگو، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان عقب و تصفیه کننده هوای داحل کابین اشاره کرد.

همچنین تجهیزات ایمنی آئودی Q5 e-Tron شامل مواردی از قبیل کیسه هوای راننده، سرنشین و پرده‌ای، سیستم خودران سطح 2، حالات مختلف رانندگی، سیستم پایش فشار باد تایر، سیستم‌های ترمز کمکی EBA، BAS، BA، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم‌های ضد لغزش، سیستم‌های کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، ترمز فعال، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، ضریب متغیر فرمان، رادار جلو وعقب، دوربین 360 درجه و ... است.

آئودی Q5 e-Tron، با توجه به مشخصات فنی برتر، امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، و طراحی مدرن، به عنوان یک گزینه برجسته در بازار خودروهای برقی ایران مطرح می‌شود. این خودرو نه تنها به نیازهای رانندگان از نظر عملکرد و راحتی پاسخ می‌دهد، بلکه با توجه به شرایط زیست‌محیطی و تکنولوژی‌های نوین، انتخابی مناسب برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای نوین در دنیای خودروهای برقی هستند. با توجه به روند رو به رشد استقبال از خودروهای برقی و تحولات مثبت در سیاست‌های دولتی، پیش‌بینی می‌شود که آئودی Q5 e-Tron بتواند سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد