موضوعات داغ

مشخصات تویوتا هایلندر ماهان صنعت پارس اعلام شد + کاتالوگ

عکس مطلب اول

ماهان صنعت پارس به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان رسمی محصولات تویوتا در ایران، خودروهای متنوعی از این برند ژاپنی را به تازگی در سامانه یکپارچه جانبازان معرفی کرده است. تویوتا هایلندر هیبریدی در دو تیپ Delux و Elite جزو محصولات وارداتی ماهان صنعت به حساب می‌آید که کاتالوگ آن به تازگی منتشر شده و حالا می‌توانیم نگاهی بر مشخصات این خودرو بیندازیم.

هایلندر هیبریدی یک کراس اوور سایز متوسط با فاصله میان محوری ۲۸۵۰ میلی‌متر است که به راحتی می‌تواند ۷ سرنشین را در خود جای دهد. این ماشین در هر دو تیپ ۴۹۶۵ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۵۰ میلی‌متر ارتفاع دارد، ولی وزن نسخه دلوکس ۳۵ کیلوگرم بیشتر است. هر دو خودرو دارای باک ۶۵ لیتری بوده و برای پیمایش صد کیلومتر مسافت ترکیبی به ۵.۹۷ لیتر بنزین احتیاج دارند.

نمای جانبی تویوتا هایلندر هیبرید

پیشرانه به‌کاررفته در هایلندر شامل یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر و همین‌طور دو موتور الکتریکی می‌شود که به گیربکس eCVT مجهز بوده و قوای خود را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. به بیان بهتر، هایلندر یک شاسی‌بلند چهار چرخ محرک است.

موتور بنزینی هایلندر حدود ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ نیوتن متر گشتاور دارد، در حالی که راندمان موتور الکتریکی جلو ۱۳۴ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر، و راندمان موتور الکتریکی عقب ۴۰ اسب بخار و ۱۲۱ نیوتن متر است. بدین ترتیب، حداکثر توان سیستم هیبریدی به ۱۸۱ کیلووات معادل ۲۴۳ اسب بخار می‌رسد.

حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت، تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب دو جناغی مستقل، از دیگر مشخصات فنی هایلندر هیبریدی به حساب می‌آیند.

نمای داخل تویوتا هایلندر هیبرید

به غیر از تفاوت وزن اندک، اختلاف تیپ‌های دلوکس و الیت در تنوع امکانات ایمنی و رفاهی خلاصه می‌شود. نسخه دلوکس، نسخه فول آپشن هایلندر به حساب می‌آید که به سبب داشتن امکاناتی مثل سانروف پانوراما، باربند، پدال آستانه، روکش چرمی فرمان، آینه عقب اتوماتیک ضد تابش نور، زیردستی درب داخلی، روکش چرم ناپا صندلی‌ها، تنظیم برقی ۸ جهته برای صندلی راننده و ۴ جهته برای صندلی شاگرد راننده، تکیه‌گاه برقی کمر برای صندلی راننده، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های ردیف عقب و گرم‌کن صندلی‌های جلو، جایگاه بالاتری نسبت به تیپ الیت دارد.

خوشبختانه در بخش تجهیزات کنترلی، ترمز، پایداری و ایمنی، هر دو خودرو با مشخصات یکسان و غنی در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرند. کاتالوگ تویوتا هایلندر هیبریدی ماهان صنعت را در ادامه مشاهده می‌کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد