موضوعات داغ

هاوال جولیون پرو در یک قدمی ورود بازارایران + تصاویر اختصاصی جدید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بر اساس تصاویر اختصاصی خودروبانک بدست آمده از مرکز تعویض پلاک تهران، نمونه اولیه کراس اوور جدید بهمن موتور با نام هاوال جولیون پرو در این مرکز در حال گذراندن مراحل تست فنی و قانونی جهت عرضه در بازار کشورمان است.

هاوال جولیون پرو در بازار داخلی چین با نام چیتو عرضه می شود. این محصول نخستین بار در سال ۲۰۲۰ و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو پکن به صورت رسمی معرفی شد و از سال 2021 به عنوان جایگزین مدل H2 به بازار راه پیدا کرد. پس از عرضه هاوال جولیون پرو در کشورهای استرالیا، آفریقلای جنوبیف پاکستان، عربستان سعودی، تایلند، فیلیپین و مکزیک، اکنون شاهد عرضه آن در بازار ایران هستیم. پیش از این نیز مدیران گروه بهمن در حاشیه پنجمین نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرده بودند که این شرکت قصد دارد مدل های به روز هاوال را در ایران مونتاز و عرضه کنند. اماجولیون جزو آن دسته از خودروهایی است که بهمن موتور در نظر دارد به صورت وارداتی راهی بازار ایران کند.

هاوال جولیون پرو

هاوال Jolion Pro از طراحی خارجی اسپرت‌تر و مدرن‌تریبرخوردار است که آن را از نسخه‌های قبلی متمایز می‌کند. این مدل دارای جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های LED بهینه‌شده و خطوط بدنه‌ دینامیک است که به آن ظاهری جذاب و پیشرفته می‌دهد. به‌طور کلی، طراحی بیرونی این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی تهاجمی‌تر و مدرن‌تر است.

جولیون پرو در کشورهای مختلف با چندین گزینه موتور عرضه می‌شود که شامل یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و نسخه هیبریدی است. نسخه هیبریدی این خودرو از ترکیبیک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که عملکرد بهینه و مصرف سوخت کمتری را ارائه می‌دهد. این مدل به دلیل مصرف سوخت بهینه و سیستم‌های مدیریتی هوشمند، انتخاب مناسبی برای رانندگی شهری و مسافرت‌های طولانی است. به نظر می رسد نسخه مورد نظر جهت عرضه به بازار کشور دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با توان تولید 184 اسب بخار و 275 نیوتن متر گشتاور باشد. گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر این نیرو را به چرخ های محور جلو انتقال می دهد.

نمای عقب هاوال جولیون پرو

از مهم ترین امکانات و تجهیزات این خودرو می توان به مواردی از قبیل سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA) سیستم اتوپارک (APA) سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی(ACC) رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش (ESC)، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، هدآپ دیسپلی، ۶ عدد کیسه هوای ایمنی، آینه الکتروکرومیک، دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D، تنظیم برقی صندلیهای ردیف اول همراه با سردکن و گرمکن صندلیها، باز و بسته کردن و تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و مجهز به گرمکن، سیستمنمایش فشار باد تایرها (TPMS)، کلاستر دیجیتالی، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی و اتوهولد، پانورامیک سانروف، سامانه استارت/ استاپ و ... اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد