موضوعات داغ

چری تیگو ۹ پایه با 1.3 میلیارد تومان در بازار چین + عکس

عکس مطلب اول

چری در تاریخ ۱۴ سپتامبر، پیش‌فروش شاسی‌بلندهای جدید تیگو ۹ و تیگو ۹ پلاگین هیبرید را در بازار محلی آغاز کرد. این خودروها در سه تریم متفاوت عرضه شده‌اند. قیمت تریم پایه از ۲۲ هزار دلار شروع می‌شود، حال آنکه قیمت اولیه دو تریم دیگر ۲۴ هزار دلار است. به عنوان شاسی‌بلند پرچم‌دار مجموعه تیگو، مدل ۲۰۲۵ تیگو ۹ از لحاظ ظاهر و پیکربندی ارتقا پیدا کرده و نسخه پلاگین هیبریدی آن با پسوند C-DM شناخته می‌شود‌. این خودروها در تاریخ ۲۵ سپتامبر به عرضه رسمی درمی‌آید.

مشخصات چری تیگو ۹

چری تیگو ۹ از زبان طراحی زیبایی شناسی نور ملایم (Soft Light Aesthetics) بهره می‌برد که شامل یک جلوپنجره شش‌ضلعی، چراغ‌های سرتاسری و رینگ‌های چندپره می‌شود. در مقایسه با مدل ۲۰۲۴، طراحی قسمت پایین بخش جلو تغییر یافته و به‌روزتر است. همانند مدل قبلی، این ماشین نیز ۴۸۲۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۹ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور آن به ۲۸۲۰ میلی‌متر می‌رسد.

نمای عقب تیگو ۹ سال ۲۰۲۵

در زیر کاپوت، پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با گیربکس ۷ سرعته DCT یا گیربکس ۸ سرعته دستی آیسین جفت شده و ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. راننده می‌تواند یکی از سه حالت رانندگی اکونومی، استاندارد و اسپرت را بسته به شرایط انتخاب کند.

در داخل کابین، چری تیگو ۹ جدید هنوز هم به غربیلک فرمان دی‌کات با دکمه‌های کنترلی و نمایشگر دوگانه مجهز است که پنل سمت راست به سیستم اطلاعات سرگرمی تعلق دارد و پنل سمت چپ، اطلاعات مهم خودرو را به راننده نشان می‌دهد. سیستم اطلاعات سرگرمی از تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام بهره می‌گیرد. کابین با پیکربندی صندلی‌های ۲+۳ (پنج نفره) و ۲+۳+۲ ( هفت نفره) در دسترس است.

داخل کابین چری تیگو ۹

از دیگر امکانات چری تیگو ۹ می‌توان به سانروف پانورامیک بازشدنی، درب صندوق‌عقب برقی، شیشه‌پاک‌کن‌های اتوماتیک حساس به باران، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، صندلی برقی شاگرد راننده با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، گرم‌کن برای صندلی‌های جلو، دوربین عقب، سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده، پشتیبانی از فناوری‌های هواوی های‌کار و اپل کارپلی، پد شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی، نورپردازی محیطی، ریموت کنترل، ۸ عدد بلندگو و یک مدل هوش مصنوعی برای تعامل با راننده اشاره کرد.

نمای مقابل تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵

مشخصات پلاگین هیبرید تیگو ۹

نسخه پلاگین هیبرید تیگو ۹ با نام کامل Tiggo 9 C-DM شناخته می‌شود. این ماشین ظاهر یکسانی با مدل معمولی دارد و برچسب C-DM در قسمت عقب، هویت اصلی آن را آشکار می‌کند. این خودرو با ۴۸۲۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۲ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله میان دو محور آن به ۲۸۲۰ میلی‌متر می‌رسد. مدل پلاگین هیبرید کمی بلندتر از مدل معمولی تیگو ۹ است.

محصول سبز چری قوای محرکه خود را از سیستم C-DM هیبریدی الکتریکی سوپر پرفورمنس کونپنگ دریافت می‌کند. این سیستم از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی تشکیل شده و با گیربکس ۳ سرعته DHT جفت شده است. موتور بنزینی ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور، و موتور الکتریکی ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف نیروی پیشرانه، شتاب صفر تا صد تیگو ۹ نیمه برقی در مدت‌زمان ۸.۸ ثانیه اتفاق می‌افتد.

پیشرانه ترکیبی تیگو ۹ سی-دی‌ام به پک‌ باتری لیتیومی سه‌تایی با ظرفیت ۱۹.۴۳ کیلووات ساعت متصل است که بُرد الکتریکی آن به ۱۰۶ کیلومتر می‌رسد. در صورت پر بودن باک بنزین و شارژ کامل باتری، تیگو ۹ پلاگین هیبرید قادر به پیمایش مسافتی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر است. باتری به‌کاررفته در این خودرو با کابل معمولی به ۳.۵ ساعت زمان، و با کابل سریع به ۲۵ دقیقه زمان احتیاج دارد تا از ۳۰ به ۸۰ درصد شارژ شود. در ضمن، یک ایستگاه شارژرسانی سیار ۶.۶ کیلوواتی VtoL نیز برای ماشین عرضه شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد