موضوعات داغ

اوپل کورسا در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت پرشیاخودرو در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز 1403 از خودرو اوپل کورسا رونمایی کرد و حالا این خودرو در سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفته است.

اوپل کورسا، هاچبک کوچک این شرکه که در دهه 70 در ایران محبوبیت زیادی داشت، این بار در نسل ششم و با نام کورسا F وارد سامانه یکپارچه واردات خودرو شده است. کورسا F که از 2019 تولید می‌شود، در 2023 دستخوش بروزرسانی‌هایی شده است. این هاچبک با پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی 100 اسب بخاری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

سیستم تعلیق جلوی کورسا F از نوع مک فرسون و عقب آن تورشن بیم است. امکانات این خودرو شامل 6 کیسه هوا، کروزکنترل، ترمزهای دیسکی، سیستم کنترل پایداری، سنسورهای پارک، دوربین عقب، آینه‌های گرمکن برقی، چراغ‌های ال ای دی و سیستم پایش باد لاستیک‌هاست.

اوپل کورسا در سامانه یکپارچه خودرو

بازگشت کورسا پس از سال‌ها، موجب خوشحالی طرفداران این هاچبک محبوب خواهد شد. این خودرو در رده قیمتی میان‌رده قرار می‌گیرد و برای جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

اوپل کورسا در دهه 70 یکی از خودروهای پرطرفدار ایرانی‌ها بود. این خودرو حتی در فیلم‌ها و سریال‌های آن دوره نیز حضور داشت. نسل دوم آن هنوز در بازار موجود است و محبوب تیونرهای جوان.

در دهه 90 نیز تعداد محدودی از نسل پنجم کورسا وارد کشور شد. محدودیت واردات و چهره خاص این خودرو باعث شد تا به اتومبیلی مورد علاقه خاص‌پسندان تبدیل شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد