موضوعات داغ

نمونه سوالات آیین نامه اصلی فنی رانندگی رایگان آزمون ۹۸-۹۹

عکس مطلب اول
نمونه سوالات آیین نامه و سوالات فنی آیین‌نامه اصلی از سایت همیار دانشجو و تست درایوینگ
قبولی 100 در 100 در آزمون رانندگی با نمونه سوالات آیین نامه رایگان

سوالات فنی آیین‌نامه اصلی
اگر قرار است رانندگی کنید و خودرو را در در اختیار خود بگیرید باید بدانید چگونه کار میکند، چه اجزایی دارد و ایرادات احتمالی از کدام قسمت نشئت میگیرد. باید ایرادات فنی کلی آنرا بشناسید تا بتوانید واکنش درست را در مواقع لزوم بدهید.
این تفکر که داشتن آگاهی از خودرو برای رانندگان لزومی ندارد و وظیفه مکانیک است بسیار اشتباه خواهد بود. مانند آن است که بگویید نیازی به دانستن جمع و تفریق ندارید زیرا قرار نیست دبیر ریاضی شوید! برای اینکه بتوانیم به سوالات فنی آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی پاسخ بدهیم، باید دقت و ظرافت بیشتری را مد نظر قرار بدهیم. همان گونه که میدانید مسایل فنی در کلیت خود پیچیده هستند، طرح سوال در این موارد و همینطور پاسخگویی به این گونه پرسش‌ها نیز تمرکز و دقت بیشتری را طلب می‌کند.

جهت مشاهده نمونه سوالات اصلی آیین نامه کلیک نمایید



آزمون آیین نامه مربوط به افرادی است که تصمیم به گرفتن گواهینامه می گیرند. این آزمون ها به شدت برای رانندگان ضروری می باشد و موسسات باید آموزش های معتبری در این زمینه به متقاضیان رانندگی دهند. سوالات آیین نامه اصلی مجموعه سوالاتی می باشد که گواهینامه بگیران جوان پس از اتمام آموزش های لازم، باید آنها را پاسخ دهند. پس از پاسخ به این سوالات می توانند گواهینامه دریافت کنند.

سوالات آیین نامه اصلی 98


سوالات آیین نامه معمولا در حوزه ی ترافیک می باشد. یک راننده باید بداند در زمان رانندگی با وسایل نقلیه باید چه مقرراتی را رعایت نماید. اگر به خوبی به این مقررات و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی مسلط نباشد، ممکن است دچار حوادث و اتفاقات جبران ناپذیری گردد. از این رو لازم است هر شخص این سوالات ایین نامه اصلی را پاسخ دهد.

آزمون آیین نامه اصلی 98


زمانی که شما اقدام به شرکت در آزمون آیین نامه رانندگی می کنید. باید بتوانید به برخی سوالات پاسخ دهید. از جمله ی این سوالات می توانیم به تشخیص راه های فرعی و اصلی، آشنایی با انواع وسایل نقلیه، آشنایی با انواع تابلوها و علائم احتیاطی و خطر، تقدم عبور وسایل نقلیه در موقعیت های مختلف و... اشاره نماییم. این موارد جزو موارد مهم در سوالات آیین نامه اصلی می باشد.

آزمون اصلی آیین نامه 98


برای این که بتوانید در آزمون اصلی آیین نامه قبول شوید، می توانید در آزمون های مرحله به مرحله که به صورت آنلاین می باشند، شرکت کنید. شما می توانید با شرکت در این ازمون های انلاین نقاط ضعف خود را شناسایی نموده و نقاط قوت خود را تقویت نمایید. مثلا متوجه می شوید در بخش تابلوهای راهنمایی و رانندگی مشکل دارید یا مقررات ترافیک و ایمنی. با شرکت در این آزمون ها می توانید بهتر سوالات ایین نامه اصلی را پاسخ دهید.

سوالات آیین نامه 99


یکی از روش های ساده برای قبولی در آزمون های آیین نامه استفاده از نمونه سوالات ایین نامه می باشد. همه ی این نمونه سوالات را می توانید از سایت ما خریداری نمایید. حتما از خودتان می پرسید چه فایده دارد که ما سوالات ایین نامه را از اینترنت خریداری نماییم؟ باید به شما بگوییم این سوالات می تواند به شما کمک کند تا با نحوه ی سوالات آیین نامه اصلی 99 آشنا شده و بهتر این سوالات را پاسخ دهید. برای قبولی در آیین نامه بهتر است این روش را نیز امتحان کنید.

نمونه سوالات آیین نامه 99


همیشه استرس در امتحان منجر می شود که افراد نتوانند در آزمون ها به راحتی موفق شوند. از این رو شما می توانید قبل از این که با سوالات ایین نامه اصلی 99 مواجه شوید، نمونه سوالات ایین نامه را تهیه کرده و به آنها پاسخ دهید. علاوه بر این که استرس در شما به شدت کاسته می شود، شما می توانید نقطه ضعف های آموزشی خود را متوجه شوید. پس از این که نمونه سوالات را تهیه نمودید بهتر است یک هفته قبل از آزمون انها را مرور نمایید.

نمونه سوالات آیین نامه اصلی 99


زمانی که شما ازمون مقدماتی را پشت سر گذاشتید باید به دوره های عملی آموزش رانندگی بروید. پس از آن مجددا آزمون آیین نامه ی اصلی برگزار می شود. از این رو شما در این وقفه ای که در حال آموزش عملی هستید ممکن است سوالات مقدماتی را فراموش کنید. از این رو داشتن و تهیه نمونه سوالات ایین نامه اصلی 99 می توانید برای شما مفید فایده باشد.
این مسئله را نیز مد نظر داشته باشید که سوالات فنی در دوره ی مقدماتی ارائه نمی شود. این سوالات فقط مختص آزمون اصلی می باشد. از این رو ازمون اصلی مسلما سخت تر از ازمون مقدماتی است. پس حائز اهمیت است که شما پیش از ازمون اصلی با این نمونه سوالات آشنا شوید.

برای پاسخگویی به این قبیل سوالات ، شما باید به معلومات و آگاهی های خود در این زمینه بیفزایید، نمونه سوالات فنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی فرصت خوبی است تا دریابید که تسلط شما در پاسخگویی به این سوالات چقدر است.
با فرض اینکه شما آزمون مقدماتی راهنمایی و رانندگی را با موفقیت طی کرده باشید، آزمون اصلی را پیش رو خواهید داشت، در این آزمون شما با پرسش‌های گوناگونی مواجه هستید، یک دسته از این پرسش‌ها سوالات فنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی است. سوالات فنی به شکل چشمگیری با سایر پرسشها متفاوت است.


اگر بخواهید در پاسخگویی به سوالات فنی موفق باشید، لازم است که هم مقررات و قوانین جاده‌ای را بسیار خوب مطالعه کنید و دیگر اینکه از ساخت خودرو مسایل و مشکلات فنی خودروهای موجود دانش و شناخت بیشتری کسب کنید.


در طراحی سوالات فنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی، سوالات به گونه‌ای تدوین می‌شود که اطلاعات دقیق و عمیق آزمون دهنده از مسایل فنی کاملا محک زده شود، هدفی که ،طراحان این سوالات به دنبال آن هستند، این است که دریابند داوطلبی که در آزمون شرکت کرده است علاوه بر شناخت درست علایم و مقررات راهنمایی و رانندگی، اطلاعات نسبتاً وسیعی از مسائل فنی خودرو دارد یا نه؟


همان گونه که تا کنون در یافته اید، موفقیت در این آزمون مستلزم داشتن دانش تئوریک از مقررات و قوانین و علایم راهنمایی و رانندگی است، علاوه بر آن آگاهی نسبت به مسائل فنی خودرو یکی دیگر از پارامتر های تعیین کننده در این آزمون است.



نمونه سوالات آیین نامه رانندگی
مجموعه نمونه سوالات آیین نامه رانندگی هم در آزمون مقدماتی و هم در آزمون اصلی به هنرجویان کمک خواهد کرد تا به راحتی از پس آزمون آیین نامه رانندگی برآیند. موارد بسیاری وجود دارد که افراد با مطالعه اندک یا حتی بعضا بدون هیچ مطالعه‌ای با مرور نمونه سوالاتی که در اختیارشان قرار گرفته توانستند به راحتی از پس هر دو آزمون مقدماتی و اصلی برآیند.
برای اینکه بخواهید به آسانی به سوالات پاسخ دهید تنها کافیست مجموعه استانداردی از نمونه سوالات رانندگی را در کنار پاسخنامه در اختیار داشته باشید. در صورتی که به درستی مجموعه را مطالعه کنید به راحتی آزمون را پشت سر خواهید گذاشت.

چرا در اختیار داشتن نمونه سوالات آیین نامه رانندگی ضروریست؟
اگر خط به خط آیین نامه را حفظ کرده باشید اما ندانید که به چه نحوی سوال پرسیده می‌شود سر جلسه آزمون به مشکل بر می خورید. در عین حال که وقت زیادی را برای مطالعه غیر اصولی از دست داده‌اید. در اختیار داشتن نمونه سوالات آیین نامه رانندگی حتی پیش از شروع مطالعه می‌تواند به شما نشان دهد که به چه نحوی مطالعه انجام گیرد و بر روی چه نکاتی تمرکز شود.

کیفیت نمونه سوالات آیین نامه رانندگی مهم است
متاسفانه در سال‌های اخیر افراد زیادی با گذاشتن فایل نمونه سوالات آیین نامه رانندگی برای دانلود با پاسخنامه های اشتباه برای هنرجویان دردسر ایجاد کردند. تشخیص اشتباه بودن پاسخ‌ها برای افرادی که تازه با آیین نامه آشنا شدند کار ساده‌ای نیست و زمانی به ایرادات پی می‌برند که دیگر تمامی مطلب در ذهنشان نقش بسته است.
باید نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را از جایی مطمئن تهیه کرد. افسران با تجربه تمامی سوالات سال‌های اخیر را طبقه بندی کرده‌اند و با روش‌های آموزشی نوین و در راستای یادگیری هر چه بهتر شما مجموعه‌ای از آزمون‌ها را در اختیار شما گذاشته‌اند که می‌توانید به پاسخنامه های آنها اعتماد کنید. تمامی پاسخ‌ها بارها توسط کارشناسان بررسی شده است.

چرا نمونه سوالات آیین نامه رانندگی دقیقا مشابه آزمون‌های اصلی است؟
دلیل این امر ساده است. سال‌هاست که آزمون‌های آیین نامه برگزار می‌شود و سال‌هاست که بانک سوالات ثابت مانده است. حجم مطالب آنقدر زیاد نیست که بتوان سوالی خارج از محدوده طرح کرد. به همین دلیل پس از آزمون سوم قطعا سوالاتی با نکات مشترک و پس از آزمون ششم قطعا سوالات دقیقا مشابه را مشاهده خواهید کرد. هر چه تعداد بیش‌تری از سوالات را پاسخ دهید، بیش‌تر مطمئن می‌شوید که سوالات آزمون را حداقل یک بار پیش از این پاسخ داده‌اید. بانک سوالات محدود است و حتی در صورتی که با روش صحیح مطالعه کنید شاید از خواندن آیین نامه نیز بی نیاز شوید.

روش صحیح مطالعه نمونه سوالات آیین نامه رانندگی چیست؟
زمانی که مجموعه آزمون جامعی با پاسخ نامه در اختیار داشته باشید باید در گام اول پاسخ‌نامه را کنار بگذارید و روی سوالات هر آزمون تمرکز کنید. از سوال اول شروع کنید و حتی اگر پیش از این هیچ مطالعه‌ای هم نداشتید مهم نیست. از روی سوال بخوانید و گزینه‌ها را بررسی کنید. از منطق خود کمک بگیرید. به نظرتان کدام پاسخ صحیح می‌آید. آن‌را علامت بزنید و به سراغ سوال بعدی بروید. در آزمون اول زمان را نادیده بگیرید. هر چقدر که خواستید بر روی هر سوال زمان بگذارید.
آزمون اول که تمام شد کمی استراحت کنید و سپس به سراغ پاسخ‌نامه بروید. پاسخ‌نامه را بررسی کنید. همه آنچه لازم دارید در پاسخ‌نامه گنجانده شده. حتی روی سوالاتی که پاسخ درست دادید نیز مکث کنید و نکته سوال را دریابید. اگر هنوز زمان کافی تا آزمون باقی مانده؛ خصوصا اگر آزمون مقدماتی است نکات مربوط به هر سوال را یادداشت کنید. بررسی پاسخ نامه که تمام شد به ذهنتان استراحت دهید و سپس به سراغ آزمون بعدی بروید. هر چه بیش‌تر نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را مطالعه کنید سوالات آشناتر می‌شود تا جایی که در نهایت همه سوالات به نظرتان آشنا می‌آید.

جهت مشاهده آزمون آیین نامه اصلی اینجا کلیک کنید


چند نمونه از سوالات فنی آیین نامه اصلی :






آیین نامه راهنمایی و رانندگی


آیین نامه راهنمایی و رانندگی شامل تمامی اطلاعاتی است که شما در مسیر تبدیل شدن به یک راننده به آنها نیاز دارید. البته در گام اول افزایش آگاهی شما در زمینه ی رانندگی، و پس از آن موفقیت در آزمون راهنمایی و رانندگی مطرح است. جدیدترین آیین نامه منتشر شده به طور کلی از 10 فصل تشکیل شده است و مطالب آن در دو بخش فنی و تئوری دسته بندی می شوند. بخش تئوری مربوط به تعاریف، نکات ایمنی، علائم راهنمایی و از این دست اطلاعات می باشد.


بخش فنی نیز همان طور که از نامش پیداست، غالبا جهت آشنایی با تجهیزات وسایل نقلیه، وظایف و طرز کار آن هاست. فصل های آیین نامه به ترتیب شامل تعاریف، شماره گذاری، گواهی نامه رانندگی، معاینه و آزمایش فنی وسایل نقلیه، تجهیزات، مقررات حمل بار، تصادفات، علائم راهنمایی و رانندگی، مقررات رانندگی و مقررات مختلف می باشند.


آیین نامه هر ساله توسط عده ای از کارشناسان خبره به روز رسانی می شود تا هنرجویان را همواره با به روز ترین اطلاعات موجود در زمینه رانندگی بسنجد. البته عموما در طول یک سال تفاوت چندانی در آیین نامه ها مشاهده نمی شود. با این حال سوالات آزمون های مقدماتی و اصلی آیین نامه از آیین نامه ی منتشر شده در همان سال طرح می گردند.


برای قبولی در آزمون، مطالعه ی آیین نامه ضروری است. گر چه در صورتی که به هر دلیلی وقت کافی برای مطالعه کل آیین نامه را ندارید، خواندن نمونه سوالات آزمون می تواند کمک شایانی برایتان باشد و احتمال قبولی را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.


آزمون آیین نامه در دو مرحله ی مقدماتی و اصلی برگزار می گردد. شرکت در آزمون اصلی مشروط به کسب نمره ی قبولی (حداکثر چهار سوال با پاسخ نادرست یا بدون جواب) در آزمون مقدماتی می باشد. از سوی دیگر شرکت در آزمون عملی رانندگی (علاوه بر قبولی در معاینات پزشکی) مشروط به قبولی در آزمون آیین نامه اصلی است. پس اگر در حال آماده سازی برای دریافت گواهینامه هستید، پیش از هر چیزی لازم است توجه خود را روی آیین نامه متمرکز کنید.



آزمون اصلی آیین نامه


قبولی در آزمون مقدماتی آیین نامه اولین قدم برای دریافت گواهینامه است. پس از آن نوبت به آزمون اصلی آیین نامه می رسد. سوالات آزمون اصلی آیین نامه همانند سوالات آزمون مقدماتی هستند (شامل 30 سوال که امکان 4 سوال غلط یا بدون پاسخ بین آن ها وجود دارد). با این تفاوت که این آزمون توسط افسری که از سوی اداره ی راهنمایی رانندگی فرستاده می شود، برگزار می گردد و مدت زمان انجام آزمون محدود است. نکته ی دیگر این است که نمرات اخذ شده در هیچ یک از آزمون های مقدماتی و اصلی آیین نامه در گواهینامه درج نمی شوند و تنها قبولی در این آزمونها مد نظر است. پس از قبولی در این آزمون سرانجام می توانید برای آزمون عملی اقدام کنید که آن نیز توضیحات خاص خود را دارد.



دانلود رایگان برنامه آزمون آیین نامه


احتمالا شما هم با توجه به زمان آزاد اندکی که دارید برای مطالعه ی آیین نامه راهنمایی و رانندگی دچار مشکل شده اید؛ همان طور که پیش تر ذکر شد، جدا از اهمیت مطالعه ی آیین نامه، حل نمونه سوالات آزمون تاثیر به سزایی در قبولی شما دارد.


موارد زیادی دیده شده که افراد به دلیل کمبود وقت، تنها با حل سوالات آیین نامه و تحلیل و بررسی و دوره ی آن سوالها موفق به قبولی در آزمون های مقدماتی و اصلی شده اند. امروزه نرم افزار های متعددی در این زمینه در دسترس هستند.


مهم این است که از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هر چه سوالات به روز تری حل کنید، امکان قبولی شما افزایش می یابد؛ زیرا این سوالها با محتوای آیین نامه که هر ساله تغییر می یابد، منطبق تر اند. با این حال بسیاری از وب سایتها و برنامه هایی که امروزه در دسترسند، مدتها است که سوالات خود را به روز نکرده اند.


این در حالی است که برنامه آزمون آیین نامه ای که ما برایتان فراهم آورده ایم، مجموعه ای از جدیدترین، مهم ترین و پر تکرار ترین سوالات آزمون راهنمایی و رانندگی را عرضه می دارد. شما با چندین بار حل کردن این سوالات قادر خواهید بود آزمون را حتی بدون سوال غلط و نزده قبول شوید. کافی است چند بار سوالات دشوار را مرور کنید.


ما در این برنامه برای آزمون مقدماتی، 18 نمونه آزمون و برای آزمون اصلی، 20 نمونه آزمون فراهم کرده ایم. تعداد سوالات هر آزمون مطابق با استانداردها (30 سوال برای آزمون اصلی و 30 سوال برای آزمون مقدماتی) انتخاب شده اند تا شرایط آزمون واقعی به طور کامل برای شما کاربر گرامی شبیه سازی شود. نکته ی قابل توجه در این نرم افزار این است که به طور رایگان در دسترس شما قرار می گیرد.


امید است با استفاده از این نرم افزار بتوانید به یکی از مهمترین و ضروری ترین توانایی های بشر امروز، که رانندگی می باشد، دست یابید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

32 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/17
واقعا خنده داره ! این جواب ها برای ماشین های سی یا چهل سال پیش کاربرد داره , ماشین های امروزی نیاری به این بازدید های زود به زود ندارن و رانندگان امروزی وقت و حوصله این کارها رو ندارند .
1397/1/23
سلام با تشکر از شما عزیزان که سوالات آیین نامه اصلی را در سایت قرار داده اید سایت خودرو بانک واقعا حرف نداره
1397/1/26
من امروز ازمون اصلی رو قبول شدم سوالات سایت شما خیلی کمک کرد سال 97 هم ازمونهای ایین نامه رانندگی خیلی سخت شده
1397/2/6
سلام خسته نباشید
من با مطالعه کامل سوالات فنی و اصلی ایین نامه سایت شما بار اول تو هر دو ازمون قبول شدم خیلی خیلی عالی بود
1397/3/4
نجاتی هستم از کاشان
چهار شنبه امتحان اصلی بود
قبول شدم فقط یک غلط داشتم خیلی پرسیدم
حال وحوصله کتاب خوندن نداشتم این سایت رو بهم معرفی کردن دمش گرم واقعا به درد من خورد ازتون ممنونم امیدوارم هر کی استفاده میکنند قبول شده وساطت رو به بقیه هم معرفی کنه
خودرو بانک هم تشکر میکنم که رانندگی رو آموزش میده
1397/3/10
نمونه سوالات ایین نامه سال از سایت شما حرید و دانلود کردم خیلی عالیه تشکر میکنم اگه ایمیل هم بشه خیلی خوب میشه
1397/3/16

سلام چند مورد از نکات ایین نامه رو قرار میدم جالبه بخونید تو ازمون ایین نامه به کار میاد
وسایل نقلیه امدادی مجاز به عبور از مکان های ممنوع نمی باشند و از ایستگاه ها و خطوط ویژه می توانند تردد کنند.
از چراغ فلاشر هنگامی که خودرویتان دچار نقص فنی است یا هنگامی که قصد دارید خودروهای دیگر را از وقوع خطری اطلاع دهید استفاده کنید.
توجه داشته باشید همواره عابرین به جهت عکس العمل های غیر قابل پیش بینی در خیابانها و معابر آسیب پذیرتر هستند.
در هنگام توقف اتوبوس یا تاکسی در ایستگاه هشیار باشید چرا که هر لحظه ممکن است مسافری از آن پیاده شود.
توقف در فاصله ۱۵ متری میدانها، تقاطع، شیرهای آتش نشانی، چراغ راهنمایی، ورودی و خروجی های ادارات آتش نشانی و همچنین از ابتدا تا انتهای پیچها اکیداً ممنوع است.
هنگام ورود به تقاطع هایی که فاقد هرگونه علائمی است، باید توقف کامل داشته باشید و پس از آن با احتیاط عبور کنید.
تحت هیچ شرایط کارت ماشین و گواهی نامه خود را به شخصی غیر از پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل ندهید.
چراغ های شبرنگ در معابر صاف و مستقیم می بایستی از فاصله ۷۰ متری و در بزرگراه ها و پیچ های خطرناک از فاصله ۱۵ متری قابل دیدن باشند.
1397/3/17
سلام
اول از سایت خودرو بنک تشکر میکنم که نمونه سوالات ایین نامه رو در سایت خود قرار داده
دوستان من هم یک سری نکات مهم برای آزمون شهری آیین نامه براتون آماده کردم که خیلی میتونه موثر باشه روز امتحان شهری
1. برای روشن کردن پراید: ابتدا کلید ماشین را رو به جلو می چرخانید. ماشین روشن می شود همزمان پا روی کلاج می گذارید و تا انتها فشار می دهید بعد دنده را از حالت دنده آزاد به دنده یک حرکت می دهید و سپس کلاج دستی که در سمت راست شما قرار دارد می گیرید و از حالت فعلی (که رو به بالا قرار دارد) به پایین می آورید. حالا کلاج را به آهستگی و به نحوی که کلاج به کف پایتان چسبیده باشد به آرامی رها می کنید(بالا می آورید). ماشین راه می افتد.
2. قبل از روشن کردن ماشین صندلی، آینه ها را تنظیم کنید و کمربند خود را ببندید.
3. همیشه نقطه دور که روبرویتان باشد را ببینید. دیدن نقطه دور به شما کمک می کند که همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشید و تسلط بیشترو بهتری بر خودروی خود داشته باشید. در هنگام گردش به راست، سمت راست و هنگام گردش به چپ، سمت چپ را نگاه کنید.
4. هر وقت خواستید سرعت اتومبیل را کاهش دهید کلاج را کمی (تا وسط) فشار دهید.
5. هر وقت خواستید ترمز بگیرید قبل از ترمز گرفتن، کلاج را تا انتها به طور کامل فشار دهید.
6. فرمان را آرام بگیرید و در هنگام رانندگی ریلکس باشید. شما باید به سطحی از رانندگی برسید که همزمان اگر رادیو گوش می کردید و کسی نیز حرف می زد بتوانید به همه چیز اشراف داشته باشید و در عین حال رانندگی تان را نیز کنید.
7. لزومی ندارد که هر وقت موتوری یا ماشینی به سمت تان آمد شما فرمان را منحرف کنید که به او نخورید. وظیفه موتور یا ماشین است که مسیر خود را اصلاح کند. اگر شما منحرف شوید و تصادف کنید شما مقصر شناخته می شوید.
8. درس اول درست رانندگی کردن صاف رانندگی کردن است.
9. هر وقت قصد سمت گیری یا گردش به راست یا چپ را داشتید، راهنما را از میله دست چپ فرمان بزنید (بالا راست – پایین چپ). همین که فرمان را به آن سمت بچرخانید راهنما از کار می افتد.
10. هر وقت نزدیک عاملی شدید کلاج را تا نیمه گرفته و ترمز را کمی فشار دهید تا سرعت ماشین به حداقل مورد انتظار برسد ولی از حرکت متوقف نشود.
11. دنده عقب با دنده R است. ابتدا کلاج را تا انتها فشار می دهید و سپس دنده را به R تغییر می دهید. سپس به آرامی پا را از کلاج برمی دارید. حالا ماشین راه می افتد.
12. هر وقت بر سر دو راهی قرار گرفتید ابتدا توقف می کنید و سپس حرکت می کنید.
13. برای چرخش به راست یا چپ سرعت را کم می کنید ولی از حرکت باز نمی ایستید.
14. هر چقدر سرعت تان کمتر باشد با چرخش فرمان کمتری، ماشین دور می زند ولی اگر سرعت زیاد باشد باید چرخش ماشین متناسب با آن باشد.
15. همانطور که برای دور زدن فرمان را می چرخانید باید به موقع نیز فرمان را راست کنید.
1397/3/25
-من مدت ها برای گواهینامه موتورسیکلت برنامه ریزی کردم
یکی از دوستان،آدرس این سایت رو داد،سوال هارو مرور کردم،یه هفته ای میشه امتحان دادم وقبول شدم،سوال ها عینا شبیه اینها بود ،پیشنهاد میکنم بچه های که میخوان برای ازمون ثبت نام کنن،سوال هارو از همین سایت بخونن،دستش درد نکنه،سایت خوبی راه انداخته.
1397/3/28
خدا رو شکر قبول شدم با شرکت در ازمون ایین نامه اصلی انلاین سایتتون.
دقیقا از همین سوالات در ازمون ایین نامه داده میشه
1397/3/30
ازمون ایین نام اصلی خیلی سخت تر هستش نسبت به مقدماتی حتما تو ازمونهایی که سایت همیار دانشجو قرار داده شرکت کنید تا روز امتحان تست افسر به مشکل بر نخورید
ممنون بابت تست رانندگی رایگان سال 97
1397/4/11
نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی با جواب رایگان از سایت شما دانلود کردم عالی بود
واقعا ممنون که اینجور خدمات میدید
1397/5/11
1. سلام این نمونه سؤالات آیین نامه فقط برای قبولی در آزمون اصلی مفید هستند یا برای آزمون مقدماتی هم می توانند مفید باشند؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
1397/5/13
سلام سوالات آیین نامه اصلی میگن سخته ولی من این سوالات رو خوب جواب دادم امیدورام امسال هم بتونم تو آزمون واقعی که شرکت می کنم مثل همین جا خوب جواب بدم
1397/6/15
علی جان درسته ازمون ایین نامه اصلی سختره ولی اگه کامل تست بزنید و مطالعه کنید مشکلی پیش نمیاد سایت تست درایوینگ هم خیلی میتونه کمک کنه
1397/5/15
سلام نمونه سوالات آیین نامه اصلی که قرار دادین واقعاً کاربردی هستند. ممنون از زحماتی که کشیدین ازتون واقعاً تشکر می کنم
1397/6/14
نمونه سوالات ایین نامه
دانلود کردم از سایت شما خیلی عالیه خدا قوت دوستان
1397/6/14
یک مورد دیگه سوالات ایین نامه اصلی اگر جواب سوالها رو قرار نمیدادید خیلی بهتر بود.
1397/7/7
سلام من چند وقت دیگه امتحان دارم و نمونه سوالات پرتکرار آیین نامه که اینجا قرار دادید رو خوندم خیالم راحت باشه که قبول میشم؟
1397/7/7
من روز چهارشنبه آزمون نهایی آیین نامه رانندگی دارم خدا کنه قبول بشم
1397/7/11
من به پیشنهاد یکی از دوستان تستای آزمون آیین نامه رو خریداری کردم. اول مطمئن نبودم اما وقتی رفتم سر جلسه امتحان دیدم که از همین تست ها سوال اومده بود. ممنون واقعاً
1397/7/19
سلام من از بخش سوالات فنی آزمون آیین نامه می ترسیدم اما با کمک نمونه سوالات و تست هایی که قرار دادید به این بخش مسلط شدم و نمره خوبی کسب کردم
1397/7/25
من اینجا چندین بار از خودم امتحان گرفتم و هر بار قسمت هایی که بلد نبودم رو یاد گرفتم. اینجوری به کل سوالات مسلط شدم. واقعاً ممنون از زحماتی که کشیدین
نمونه سوالات آیین نامه افسری با جواب عالیه
1397/7/25
من با زدن تست ها و خوندن نمونه سوالات اشتباهاتمو تو یه برگه نوشتم و اونا رو دوباره مرور کردم اینجوری درصد اشتباهاتم تو آزمون آیین نامه خیلی کم شد و قبول شدم.
1397/7/29
سلام، من تونستم با زدن این تست ها خودم رو ارزیابی کنم و بدونم تو خوندن کتاب موفق بودم یا نه، اینجوری اضطرابم برای شرکت تو آزمون آیین نامه خیلی کم شده، ممنون از زحماتتون
1397/8/4
خیلی خیلی ممنون از سایت خوبتون به همه کسایی که میخوان گواهینامه بگیرن پیشنهاد می کنم تستای این مجموعه رو کار کنن چون شانس قبولیشون رو بالا میبره.
نمونه سوالات آزمون آيين نامه راهنمايي و رانندگي با جواب
نمونه سوالات امتحان آيين نامه رانندگي با جواب
سوالات ازمون راهنمايي رانندگي
دانلود رايگان نمونه سوالات آيين نامه رانندگي با جواب
تست ايين نامه راهنمايي رانندگي
نمونه سوالات جديد آيين نامه رانندگي
1397/8/6
نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب از وب سایت شما دانلود کردم خیلی خیلی عالی و کامل بود و بدون غلط قبول شدم تشکر
آزمون آنلاین آیین نامه
سوالات راهنمایی و رانندگی
سوالات فنی ایین نامه اصلی
سخت ترین سوالات آیین نامه رانندگی
تست رانندگی
1397/8/29
میخواستم بگم کتابو یک دور بخونید،تابلو هارو هم خوب خوب یاد بگیرید،بعد سوال های سایت معرکه اس،خیلی از سوال های آزمون راهنمایی و رانندگی از همین تست های سایته،متشکرم از سایت خوبتون.

نمونه سوالات آزمون آيين نامه راهنمايي و رانندگي با جواب
نمونه سوالات آيين نامه
آزمون آنلاين آيين نامه
سوالات فني آيين نامه
نمونه سوالات آيين نامه راهنمايي و رانندگي با جواب
دانلود رايگان سوالات آيين نامه رانندگي
نمونه سوالات آيين نامه رانندگي
نمونه سوالات امتحان آيين نامه رانندگي با جواب
1397/10/11
سلام تعدادی سوال هم در همین سایت خودرو بانک در لینک https://www.khodrobank.com/Reviews/12880/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8-%E2%80%93-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C هست اونارو هم بخونید
1397/12/28
باسلام و شاداب باشید
ایام مبارک انشاالله خیر دنیا و آخرت ببیندید از اینکه سوالات را برایم ایمیل کنید من بعد از عید امتحان دارم
با تشکر
1398/4/13
سوالات ایین نامه اصلی 98 دانلود کردم عالی بود راحت قبول شدم خیلی ممنون خودرو بانک
1398/5/12
سلام
مثله اینکه ازمون مقدماتی حذف شده و فقط ازمون ایین نامه اصلی هستش این مورد استرس ما رو زیاد میکنه
راستی ممنون از سوالاتی که در سایت قرار دادید سوالات تست درایوینگ هم خوبه