موضوعات داغ

تخلفات عمده در ثبت سفارش برای خودروها

عکس مطلب اول
بعد از اینکه واردات خودرو انحصاری شد و قیمت خودرو بدون هیچ نظارتی افزایش یافت، با بررسی های کمیسیون اصل نود قانون اساسی مشخص شد که تخلفات عمده ای در این زمینه انجام شده است.
بهرام پارسایی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت:
« هنگام مسدود بودن سایت ثبت سفارش، تقریبا برای 19 هزار خودرو گواهی ثبت سفارش صادر شده و چند هزار دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شده است. »
دبیر کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 نیز در این باره گفت:
« متاسفانه مشخص نیست افرادی که خارج از محدوده زمان قانونی سفارش خود را ثبت کرده اند بتوانند سفارش خود را از زمان غیر قانونی خارج کنند زیرا در این سیستم امنیتی وجود ندارد. »
« رای دیوان عدالت اداری درباره ابطال مصوبه جدید دولت و بازگشت دوباره به مصوبه قبلی در مورد عوارض و تعرفه واردات خودرو حائز اهمیت است. در جلسه امروز این موضوع بررسی شد و مشخص شد که رای دستور موقت باید اجرا شود. این رای به اطلاع معاونت حقوقی ریاست جمهوری و سازمان گمرک نیز رسید و همچنان در انتظار اجرا شدن هر چه سریعتر این دستور هستیم. »
یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هر هفته یک طرح دو فوریتی در مجلس مطرح می شود و طرح ساماندهی خودرو طرح پنجم است که در اردیبهشت سال 97 به مجلس ارائه می شود. او گفت:
« این طرح به امضای 213 نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسیده است. درخواست بنده این است که وکلا و شهروندان در ایام تعطیل با نمایندگان درباره مسئله عدم ایمنی و قیمت خودرو صحبت کنند تا کسی مانع رای دادن به این طرح نشود. »

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد