موضوعات داغ

شماره گذاری خودروهای ام وی ام X55 پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

سازمان ملی استاندارد ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل وجود نقص فنی و ایمنی بحرانی در برخی از خودروهای مدل "ایکس ۵۵ پرو" تولید شده توسط شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف خواهد شد.

بر اساس گزارش منتشر شده مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ای رسمی به پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) اعلام کرد که براساس بررسی‌های فنی صورت گرفته و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران شماره ۶۹۲۴ در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی در این خودرو، ضمن تعلیق اعتبار تأیید نوع خودروی مذکور، ضروری است که شماره‌گذاری آن تا رفع کامل نقص متوقف شود.

این اقدام سازمان ملی استاندارد در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکستن اکسل خودروی ایکس ۵۵ پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم صورت گرفته است که واکنش‌های گسترده‌ای را در میان مردم و رسانه‌ها برانگیخت.

در همین راستا، شرکت مدیران خودرو به عنوان تولیدکننده این خودرو، اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری کرده تا تمامی خودروهای ایکس ۵۵ پرو را در سطح کشور به صورت فراگیر و در سطحی ملی مورد بررسی فنی، تخصصی و دقیق قرار دهد.

لازم به ذکر است سازمان ملی استاندارد ایران بر اساس وظایف قانونی خود ناظر بر رعایت استانداردهای ایمنی و کیفیت محصولات تولیدی در کشور است و این اقدام را برای حفظ جان شهروندان و رانندگان انجام داده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد