موضوعات داغ

ارزش گمرکی آئودی Q4 e-tron و Q5 e-tron در ایران اعلام شد، خودروهای جدید برقی در راه بازار کشور

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از رونمایی خودرو آئودی Q4 e-tron توسط شرکت نادین خودرو در اسفند ماه سال گذشته و در آستانه ورود این خودرو تمام برقی به بازار خودروهای الکتریکی، گمرک ایران ارزش ارزی این خودروی جدید را اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ارزش گمرکی آئودی Q5 e-tron تیپ 40 معادل 39,000 یورو و و ارزش گمرکی آئودی Q4 e-tron تیپ 50 معادل 38,400 یورو , تیپ 40 معادل 38,000 یورو تعیین شده است. تعیین ارزش گمرکی یکی از مراحل کلیدی در فرآیند واردات خودرو به کشور است و بر اساس آن، میزان عوارض گمرکی و سایر هزینه‌های وارداتی این محصول محاسبه خواهد شد.

معرفی آئودی Q4 e-tron

در سایه رقابت فزاینده در بازار خودروهای الکتریکی ایران، شرکت نادین خودرو به عنوان یک بازیگر تازه‌نفس، با معرفی آئودی Q4 e-tron به عنوان نخستین محصول خود، گامی بلند در جهت افزایش تنوع این بخش از بازار خودرو برداشته است. این کراس‌اوور لوکس و تمام‌الکتریکی، نه تنها نمایانگر آخرین دستاوردهای فناوری آئودی، بلکه نمادی از تعهد این شرکت آلمانی به حفظ محیط زیست و پیشرفت در زمینه خودروهای پاک است.

آئودی Q4 e-tron با طراحی خارجی جذاب و کابین مجهز و مدرن خود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای رانندگان و سرنشینان به ارمغان می‌آورد. در نمای جلو، جلوپنجره بسته، سپر حجیم و خشن، دریچه‌های جریان هوا در سپر زیرین، خطوط عمیق و عضلانی بر روی بدنه، فاصله بین دو محور 2764 میلی‌متری و رینگ‌های 19 اینچی اسپرت، ظاهری قدرتمند و جسور را به این کراس‌اوور الکتریکی بخشیده‌اند. در نمای عقب نیز، چراغ‌های یکپارچه و به‌هم‌پیوسته با گرافیک داخلی زیبا، جلوه‌ای مدرن و شیک را به این بخش از خودرو بخشیده‌اند.

با گام نهادن به داخل کابین، شاهد طراحی بدیع و خلاقانه‌ای هستیم که در کمتر خودرویی مشاهده شده است. فرمان چندضلعی 6 گوش با دکمه‌های کنترلی فراوان و نورپردازی شیک، داشبورد و کنسول میانی با زوایای خاص، دریچه‌های ورودی هوای چندضلعی و دستگیره‌های درب با خطوط تند و تیز، همگی در ترکیبی هماهنگ، کابینی مدرن و متفاوت را به وجود آورده‌اند. علاوه بر طراحی بی‌نظیر، کابین این خودرو مجهز به امکانات فناورانه‌ای چون دستیار صوتی "هی، آئودی"، نمایشگر هدآپ دیسپلی با واقعیت مجازی، نمایشگر 11.6 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، کلاستر 10.25 اینچی دیجیتال، سیستم صوتی حرفه‌ای با 8 بلندگو و نورپردازی داخلی است.

مشخصات فنی آئودی Q4 e-tron

آئودی Q4 e-tron با سه تیپ فنی قدرتمند، گزینه‌های متنوعی را برای علاقه‌مندان خودروهای الکتریکی فراهم می‌کند. در نسخه پایه از موتور الکتریکی 150 کیلوواتی، در نسخه قوی‌تر از موتور 230 کیلوواتی و در نسخه وارداتی به ایران که با کد 40 شناخته می‌شود، از موتوری با توان خروجی 204 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر بهره می‌برد که عملکردی شایسته و رضایت‌بخش را ارائه می‌دهد. قوی‌ترین نسخه با دو پیشرانه برقی، 313 اسب بخار قدرت و 472 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن در 6.8 ثانیه به پایان می‌رسد.

این خودروی الکتریکی از یک باتری 84 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که در شرایط ایده‌آل، برد حدود 605 کیلومتر برای مدل 40 و 560 کیلومتر برای مدل 50 را به ارمغان می‌آورد. امکان شارژ سریع نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. علاوه بر عملکرد قدرتمند و پاک، امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی فراوانی چون سیستم‌های ترمز کمکی، سیستم‌های ضدلغزش، سیستم‌های کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، ترمز فعال، سیستم هشدار برخورد از جلو و رادار جلو و عقب، از جمله ویژگی‌های برجسته آئودی Q4 e-tron محسوب می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد