موضوعات داغ

قایق جدید پژو با تکنولوژی i-Cockpit مشابه پژو 2008

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی استون مارتین یک قایق سریع دارد، بوگاتی قایق خود را تولید کرده و همچنین کمپانی خودروسازی مرسدس بنز با الگوبرداری از سوپر اسپرت AMG GT R خود، به طراحی و ساخت یک قایق تندرو پرداخته است. چندی پیش لامبورگینی یک قایق بزرگ و سریع رونمایی کرد و حتی شرکت‌های خودروسازی لکسوس و تویوتا هم به نوبه خود یک قایق تفریحی بزرگ طراحی کرده‌اند. این‌ها تنها نمونه‌ای از شرکت‌های بزرگ خودروسازی بودند که به طراحی و تولید قایق مشغول شده‌اند، حال در این میان چرا کمپانی خودروسازی پژو یک قایق تندرو نداشته باشد؟!.

همانطور که می‌دانید، کمپانی خودروسازی پژو پس از تشکیل اتحاد خود با شرکت سیتروئن و همچنین اضافه کردن شرکت‌های مختلف خودروسازی به زیرمجموعه خود، تبدیل به دومین کمپانی بزرگ خودروسازی در قاره اروپا شده است. علاوه بر این، شرکت خودروسازی پژو به تولید دوچرخه و اسکوترهای برقی و معمولی هم مشغول است، اما تاکنون سابقه طراحی و تولید یک قایق اختصاصی را نداشته است، به همین دلیل با شرکت قایق ساز فرانسوی Beneteau وارد همکاری شده تا قایق اختصاصی خود را طراحی کند.
برای انجام این کار، طراحان پژو از فرمت i-Cockpit استفاده کرده‌اند که نمونه آن را در طراحی کابین پژو 3008، پژو 5008 و یا حتی نسل جدید پژو 2008، 208 و 308 نیز شاهد هستیم که موفق به دریافت جایزه برترین طراحی کابین در سال 2017 میلادی شده است. حال طراحان پژو این ایده را به پروژه دریایی خود منتقل کرده و موفق به تولید یک قایق عجیب و منحصربه فرد شده‌اند که می‌توانید تصاویر آن را در گالری خودروبانک شاهد باشید.

قطعا نباید انتظار تولید و عرضه این قایق عجیب را از سوی پژو داشت، اما صرفا ایده پردازی و طراحی این قایق عجیب و زیبا می‌تواند همچون دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی، نشان از علاقه پژو برای ورود به پروژه‌های دریایی و ساخت یک قایق اختصاصی با نام و نشان پژو دارد.
با استفاده از فرمت طراحی i-Cockpit در داخل کابین این قایق پژو، شاهد یک طراحی منحصربه فرد و زیبا هستیم که مهم‌ترین فاکتورهای طراحی آن شامل یک غربیلک فرمان D کات مجهز به کلیدهای عملکردی، چندین صفحه نمایشگر بزرگ لمسی از جمله 17 اینچی در نقاط مختلف کابین، خروجی‌های سیستم تهویه در جلوی داشبورد، طراحی کلیدهای عملکردی بر روی داشبورد و همچنین شاهد روکش‌های چرمی "ناپا" بر روی صندلی‌های قایق و قسمت جلوی داشبورد آن هستیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/16
ببینیم ایران‌خودرو می‌تونه وانتشُ بزنه یا نه🧐
1396/9/16
اتفاقا سایپا هم با همکاری ایران خودرو یه مدل قایق پراید با موتور پژو 405 روی پلتفرم فرقون طراحی کرده که مهم ترین مشخصه اش اینه که به محض روشن کردن، موتور آتش گرفته و شما رو به رحمت ایزدی نائل می گرداند !