موضوعات داغ

فراخوان ولوو XC90 برای مشکل کمربند! امن‌ترین برند جهان هم فراخوان داد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بدون تردید شرکت خودروسازی ولوو یکی از پیشگامان تکنولوژی و سیستم‌های پیشرفته ایمنی در صنعت بزرگ خودروسازی است که نمونه کار آن می‌تواند رونمایی عملی از سیستم جلوگیری از برخورد باشد که هم اکنون بر روی بسیاری از اتومبیل‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما گاهی اوقات در بین محصولات تولیدی امن‌ترین برند جهان هم مشکلاتی بوجود می‌آید که شرکت خودروسازی ولوو را مجبور به صدور فراخوان می‌کند که اخیرا این مشکل بر روی ولوو XC90 مشاهده شده است.
در اواخر سال گذشته میلادی، کمپانی خودرسازی ولوو برای XC90، V60، S60 و S90 فراخوان بازبینی از کمربندهای ایمنی صادر کرد و پس از آن در اوایل سال جاری میلادی نیز شاهد یک فراخوان بزرگ برای ولوو S90 و V90 بودیم که مشکل از کیسه‌های ایمنی آنان گزارش شده بود، اما حالا بار دیگر کمپانی خودروسازی ولوو برای شاسی بلند XC90 فراخوان بازبینی از کمربند صادر کرده است تا ایمن‌ترین شاسی بلند جهان با 5 ستاره ایمنی از سازمان NHTSA و همچنین دریافت جایزه بهترین ایمنی خودرو از سوی سازمان ایمنی IIHS، پایش به خاطر نقص فنی به نمایندگی‌های این شرکت باز شود.
به گزارش سازمان ایمنی NHTSA، کمربندهای ایمنی برخی از شاسی بلندهای ولوو XC90 دچار مشکل بوده و ممکن است سیستم از پیش کشنده و همچنین قفل آن در تصادف به درستی عمل نکند و باعث پرت شدن سرنشینان به سمت جلو شود. گفتنی است که این مشکل بیشتر از همه در کمربندهای ایمنی سمت راست، آن هم در ردیف سوم دیده شده است که به گفته ولوو تنها محدود به 1305 دستگاه خودروی شاسی بلند ولوو XC90 می‌شود و تمامی آنان در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شده است که برای رفع این مشکل، کمپانی خودروسازی ولوو تاریخ 7 اوت 2017 میلادی را تعیین کرده است تا با مراجعه به نمایندگی‌های ولوو، نسبت به تعویض کمربندهای ایمنی صندلی راست ردیف سوم اقدام کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/1
امن ترین برند جهان هم فراخوان داد و هنوز ایران خودرو و سایپا روی بی مشکل بودن ماشین هاشون تاکید دارن !
1396/4/1
تو ایران مزخرفترین ماشین هارو میدن دست ملت پر از عیب که برای رفع عیبشم بری ازت پول میگیرن و هیچموقع فراخوان نمیدن حالا شما به بهترین های دنیا خورده میگیرین که فراخوان دادن؟