موضوعات داغ

مشخصات و قیمت رنجروور ولار منتشر شد

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
رنجروور ولار به زودی و از اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. این خودرو که رونمایی اولیه از آن در ماه مارس انجام شد به زودی قرار است با قیمتی مابین ۷۵ الی ۱۳۵ هزار دلار در بازار استرالیا عرضه شود. همچنین با آغاز فروش آن نسخه هایی با نام First Edition با قیمت ۱۶۸ هزار دلار برای مدل دیزلی و ۱۶۹ هزار دلار برای مدل بنزینی به بازار خواهند آمد.
در خصوص ابعاد خارجی ولار باید گفت که این خودرو دارای ابعادی بزرگتر از رنجروور ایووک و کوچک تر از رنجروور اسپرت است و به نوعی مابین این دو خودرو قرار می گیرد. همچنین سقف آن تا حدودی شیب دار است که نمایی متفاوت با سایر محصولات جگوار لندروور را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

رنجروور ولار

رنجروور ولار

فاصله ی محوری ولار ۲۸۷۴ میلی متر است و فضای صندوق بار آن نیز ۵۵۸ لیتر است که از این نظر نیز می توان آن را در ابعادی مابین مرسدس بنز GLC کوپه و GLC دانست که مدل کوپه ی بنز دارای فضای صندوق بار ۵۵۰ لیتری و مدل معمولی GLC دارای فضای بار ۶۵۵ لیتری است.
فاصله ی محوری ۲۸۷۴ میلی متری رنجروور ولار دقیقا با جگوار F-Pace یکسان است و دلیل این تشابه این است که هر دوی این خودروها بر روی یک پلتفرم مشترک ساخته شده اند با این تفاوت که جگوار فضای بار بیشتری به میزات ۶۵۰ لیتر را در اختیار قرار می دهد.
موتورهای قابل انتخاب برای ولار شامل دو موتور بنزینی و ۳ موتور دیزلی هستند که همگی آنها به یک گیربکس ۸ دنده ی اتوماتیک متصل شده اند، ضمن اینکه سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته نیز در تمامی مدل های این خودرو به صورت استاندارد وجود دارد.

رنجروور ولار

رنجروور ولار

موتورهای دیزلی این خودرو شامل موتور TD4 با قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۷۷ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتون متر، موتور SD4 با قدرت و گشتاور ۲۲۷ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر هستند که این ۲ موتور از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل هستند. قوی ترین موتور دیزلی قابل سفارش بر روی این خودرو نیز موتور SDV6 است که می تواند ۲۹۶ اسب بخار قدرت را در کنار ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.
موتورهای بنزینی نیز شامل یک نمونه ی ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به قدرت ۲۴۶ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتون متر و یک موتور سوپرشارژر دار شش سیلندر وی شکل به قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر هستند.
همچنین جگوار لندروور به طور رسمی اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۸ یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر نیز به موتورهای این خودرو اضافه خواهد شد.

رنجروور ولار

رنجروور ولار

قوی ترین موتور دیزلی این خودرو می تواند ولار را در عرض ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و این در حالی است که موتور سوپرشارژر دار شش سیلندر بنزینی توانایی رساندن این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر را تنها در ۵.۷ ثانیه دارد.
امکانات استاندارد ولار شامل رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، دوربن دید عقب، سیستم بازیابی انرژی ترمز، حالت های رانندگی مختلف، فرمان چرمی، تودوزی نیمه چرمی و چراغ های عقب LED هستند.
در صورتی که مبلغ بیشتری را به سازنده پرداخت کنید امکاناتی از قبیل صندلی های برقی با قابلیت تنظیم در ۲۰ جهت، سرد کن صندلی، گرمکن صندلی، حافظه ی صندلی، ماساژور، چراغ های اصلی LED، سیستم صوتی حرفه ای Meridian، دوربین ۳۶۰ درجه، رادیو تلویزیون دیجیتال، تهویه ی ۴ منطقه ای، هداپ و بسیاری آپشن های دیگر را دریافت می کنید.

رنجروور ولار

رنجروور ولار

بالاترین تیپ این خودرو نیز مدل R-Dynamic HSE است که به رینگ های ۲۱ اینچی، ۱۷ عدد بلندگو، تودوزی تمام چرمی، ترمز خودکار، تعلیق برقی و پشت آمپرهای دیجیتالی مجهز است.
در کل با در نظر گرفتن تیپ ها و موتورهای مختلفی که این خودرو دارد باید گفت که رنجروور ولار دارای ۴۲ مدل مختلف است که این عدد شامل مدل First Edition نیز می شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/24
حرفی درش نیست باوقار بزرگ زیبا لوکس با قابلیت افرودی بی نظیر یعنی میشه سوارش شیم یه روزی
1396/3/24
خدایی اینا چی میسازن چه خوشکله
1396/3/24
رنجروور واقعا" عالیه.
هم جنبه ی اسپرت داره و هم جنبه ی لوکس
من فیلم تبلیغاتیشو دیدم واقعا" محشره
یعنی یه امکاناتی داره که با روح و روان آدم بازی میکنه
جای محصولات رنجروور تو ایران خیلی خالیه
1396/3/25
با سلام
لطفا قیمت ها رو بصورت صحیح درج کنید
چند برابر قیمت واقعی زدید
1397/1/13
سلام ببخشید نمونه عادی با فرست ادیتشن چه فرق هایی داره
1402/4/2
با ۲۰۶ فرقی نداره